سرقت کتاب خطی قدیمی به زور قمه و قداره

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باندی که با تهدید قمه و قداره و ضرب و شتم فروشنده، یک عدد کتاب خطی قدیمی این کتاب را به زور سرقت کرده و متواری شده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس آگاهی شهرستان شاهین‌شهر و ارائه شکایتی مبنی بر اینکه اعضای باندی سه نفره با تهدید قمه و قداره و ضرب و شتم وی یک عدد کتاب خطی قدیمی خانوادگی با قدمت ۱۵۰ ساله را سرقت کرده و متواری شدند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد؛ فرد شاکی آگهی فروش کتاب خطی قدیمی خانوادگی خود به قیمت یک میلیارد ریال را در سایت دیوار قرار داده بود و فردی با وی تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت، با او قرار ملاقات می‌گذارد، اما هنگام قرار به همراه دو نفر دیگر حضور یافته و با تهدید قمه و قداره و ضرب و شتم فروشنده، کتاب خطی قدیمی وی را سرقت کرده و از صحنه متواری می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات میدانی و اقدامات علمی و تخصصی و رصد هوشمندانه خود، هویت یکی از سارقان را به دست آوردند و در یک عملیاتی ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی در شهرستان لنجان وی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم که در ابتدا منکر هر گونه جرمی بود در نهایت هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد به زورگیری از فرد شاکی اعتراف و دو هم‌دست دیگر خود را نیز معرفی کرد. این افراد نیز در عملیاتی دیگر دستگیر و کتاب خطی قدیمی به سرقت رفته به مال باخته بازگردانده شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان این پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، اضافه کرد: تحقیقات در خصوص سرقت‌ها و زورگیری‌های احتمالی دیگر این باند ادامه دارد و از افرادی به این شیوه در یک تا دو ماه اخیر از آنان سرقت شده است، برای شناسایی سارقان و تنظیم شکایت از آنان به پلیس آگاهی شهرستان شاهین‌شهر و میمه مراجعه کنند.

کد خبر 663775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.