بارش‌های رگباری بهاری همراه با وزش باد شدید محلی در اصفهان / دمای هوای خنک‌تر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز شرایط افزایش ابر گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش‌های رگباری بهاری به صورت محلی در نیمه شرق و شمال استان مهیا است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز شرایط افزایش ابر گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش‌های رگباری بهاری به صورت محلی در نیمه شرق و شمال استان مهیا است.

وی افزود: فردا و روز دوشنبه _هشتم خردادماه_ پدیده خاصی پیش‌بینی نشده است، اما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نهم و دهم هفته جاری نیز شرایط تندباد لحظه‌ای نیز در مناطق شرق و شمال و مرکز استان دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان در ۲۴ ساعت اخیر، ادامه داد: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان بادرود ۱.۸ دهم میلی‌متر، نطنز ۱.۲ دهم میلی‌متر، انارک ۱.۱ دهم میلی‌متر، مورچه خورت ۶ دهم میلی‌متر، دهق ۰.۴ میلی‌متر، نائین و چوپانان یک دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با فعالیت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق مستعد همراه با گردوخاک و کاهش دید موقتی، گفت: فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز پنجشنبه آغاز و تا اواخر وقت شنبه ششم خردادماه تداوم دارد.

امینی اضافه کرد: فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های مهاباد، بادرود، خوانسار، اصفهان، دهق، انارک، مورچه‌خورت، میمه، کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه ساعات بعدازظهر با کاهش دید به واسطه گردوخاک همراه است.

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و نبود توقف در زیر درختان توصیه می‌شود.

امینی با بیان اینکه کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 663760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.