هدف از ایجاد "ویترین دخترانه" در فضای مجازی چیست؟

از طریق ویترین دخترانه در پیام‌رسان‌های ایرانی، محتواهای تولید شده به راحتی در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد، همچنین محتواهای رسانه‌ای از جمله کلیپ و پادکست که توسط دختران تولید می‌شود، با وجود این ویترین، محصولات رسانه‌ای آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روز دختر امسال و هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) بخش "ویترین دختران" در پیام رسان‌های «سروش پلاس» و «بله» افتتاح شد؛ این بخش درواقع فضایی برای دختران است که محتوای تأیید شده و مطلوب را در راستای با نگاه گفتمان‌سازی در بین دختران ارائه می‌دهد.

این اقدام از سوی کارگروه دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام شده که به گفته دبیر این کارگروه این امکان وجود دارد که در آینده "ویترین دختران" در آپارات و پیام‌رسان‌های موجود دیگر نیز ارائه شود.

محتوای ویترین، محتوای موردنیاز دختران نوجوان ۹ تا ۱۸ سال است و مسائل و موضوعات مبتلا به آن‌ها در ویترین مطرح می‌شود، این محتوا شامل معرفی کتاب، فیلم، انیمیشن، پادکست و کانال‌های مختلف دربردارنده مطالب جذاب برای دختران و فضایی در آن فراهم است تا گعده‌های دوستی بین دختران شکل گیرد؛ محتوای نمایش داده شده در "ویترین" با کمک گروه‌های مردمی، گروه‌های فعال در حوزه دختران و خود دختران نوشته و آماده شده است که در معرض دید دختران قرار می‌گیرد.

برگزاری ماهانه یک مسابقه در پیام‌رسان‌های داخلی

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در پیام‌رسان‌های داخلی ماهانه یک مسابقه برگزار می‌کنیم که از دختران می‌خواهیم موضوعات و موارد موردعلاقه خود را برای ما ارسال کنند.

وی با اشاره به پیروزی بانوان تیم ملی هاکی روی یخ، افزود: من بازی‌های آن‌ها را پیگیری می‌کردم و از این همه توانمندی شگفت‌زده بودم، این موضوع نشان‌دهنده قدرت فوق العاده‌ای است که در زنان ایرانی وجود دارد و در مقابل رقیبانی که به اشکال مختلف پشتیبانی می‌شدند، نشان دادند در صحنه‌ای که بخواهند مقاومت و ایستادگی کنند، فردی جلودار آن‌ها نیست.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: این وعده را می‌دهم که از لحاظ آموزشی؛ چه آموزش‌های محتوایی و چه فنی به طور کامل از دخترانمان در فضای مجازی پشتیبانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی به ارتقای عملکرد بله از لحاظ دامنه، گفت: وعده‌هایی دادند که امیدواریم محقق شود، از جمله اینکه برای بانوان زیرساخت بازار مجازی فراهم شود و برای صادرات با کشورهای دور و همسایه ارتباط مجازی داشته باشیم و بتوانیم محصولات بانوان را از این طریق معرفی کرده و وسیله ارسال آن‌ها را فراهم کنیم.

ایجاد حرکت جریان‌ساز در دختران نیازمند اتصال حلقه‌های میانی برای شناسایی نیازها است

فاطمه ناظر، دبیر کارگروه دختران معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده درباره تشکیل کارگروهی در حوزه دختران در معاونت زنان از تیرماه سال گذشته، گفت: ایجاد یک حرکت جریان‌ساز در حوزه دختران، نیازمند اتصال حلقه‌های میانی برای شناسایی نیازها و پیشبرد اهداف این حوزه در تعالی جایگاه زنان و دختران است، در همین راستا گروه‌های پژوهشی و نخبگانی تشکیل شده و محتواهای لازم را برای بانوان فراهم کرده‌اند و مؤلفه‌های هویت‌ساز دختران را نیز شناسایی کرده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد ویترین دخترانه در پیام‌رسان‌های ایرانی، ادامه داد: از طریق این ویترین، محتواهای تولید شده به راحتی در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد همچنین محتواهای رسانه‌ای از جمله کلیپ و پادکست که توسط دختران تولید می‌شود، با وجود این ویترین، محصولات رسانه‌ای آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.

کد خبر 663731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.