پیگیری ترخیص مواداولیه کارخانه‌ها برای جلوگیری از تعطیلی خطوط

دادستان کل کشور با اشاره به پیگیری ترخیص مواد اولیه کارخانجات برای جلوگیری از تعطیلی خطوط ایران‌خودرو، سایپا، نیروگاه‌های برق، شرکت‌های نفتی و پتروشیمی، گفت: رفع عمومی مشکلات شرکت‌های صنعتی نیز انجام شده است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری با اشاره به اقدامات دادستانی کل کشور برای کمک به صنایع تولید داخل و حمایت از بنگاه‌های تولیدی، اظهار کرد: برگزاری جلسات کمیته‌های کشوری و استانی ستاد اقتصاد مقاومتی، پیگیری و اجرای برنامه‌ها و مصوبات ستاد مرکزی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سطح کشور، تعامل با مقامات دولتی و غیر دولتی و فعالان بخش خصوصی در سطح کشور و استان‌ها در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، انجام حمایت‌های لازم جهت رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی سرمایه گذاری در سطح استان‌های کشور از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به انجام هماهنگی در فعالیت هیئت‌های مشاوره کارشناسی و داوری متشکل از اعضا اتاق‌های بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی برای رفع اختلاف سرمایه‌گذاری در قوه قضائیه، افزود: بازدید از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی به منظور شنیدن مشکلات آن‌ها و تلاش در راستای موانع و مشکلات ایجاد شده و همچنین پذیرش و ملاقات حضوری با مدیران عامل، هیئت‌های مدیره و افراد ذی‌سمت در واحدهای تولیدی سراسر کشور انجام شده و خواهد شد.

ثبت ۵۵۶۰ درخواست با موضوع مشکلات واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستادهای استانی سراسر کشور

دادستان کل کشور اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ جلسه در ستاد پیگیری ستاد مرکزی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه برگزار و منتهی به ارائه ۴۶ مصوبه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجه جلسات و مصوبات را نشان می‌دهد که البته تصمیمات مذکور توسط دبیرخانه ابلاغ و اجرای آن پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار و ۶۸۳ تولیدی در کشور وجود دارد، گفت: حدود ۵۵۶۰ درخواست با موضوع مشکلات واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستادهای استانی سراسر کشور ثبت شده است که منتهی به برگزاری ۲۴۲۷ جلسه در این خصوص در کشور شده است که بیشترین درخواست‌ها در استان‌های خراسان‌رضوی، فارس و گلستان ثبت شده است.

۳۶ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی با بانک‌هاست

حجت الاسلام منتظری با اشاره به مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی، گفت: ۳۶ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی با بانک‌ها و ۴۷ درصد با سایر سازمان‌هایی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک، سازمان امور مالیاتی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به پذیرش و بررسی مشکلات ۴۴ هزار و ۱۰۰ شرکت، کارخانه و بنگاه تولید و سرمایه‌گذاری، ادامه داد: مکاتبه با مراجع ذی‌صلاح و تلاش برای رفع موانع در احیا کارخانجات و جلوگیری از تعطیلی آن و بازدید از کارخانجات تولیدی به‌طور شبانه‌روزی در کشور انجام شده و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

دادستان کل کشور اضافه کرد: با بانک‌های عامل و مرکزی در راستای رفع مشکلات تسهیلات گیرندگان برای محاسبه نرخ سود مطابق مقررات بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و مفاد رأی وحدت رویه شماره ۷۹۴ دیوان عالی کشور مبنی بر عدم جواز اخذ رباح مرکب و مضاعف، امهال، تقسیط و عفو و بخشودگی جرایم مکاتبه شده است.

پیگیری پرونده مفاسد اقتصادی که متهم یا محکوم علیه کارخانه و کارگر دارند

وی با اشاره به تشکیل جلسات مکرر با مسئول بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها با تولیدکنندگان و تنظیم صورت‌جلسات راهگشا برای حل مشکل تولید، ادامه داد: پیگیری پرونده مفاسد اقتصادی که متهم یا محکوم علیه کارخانه و کارگر دارند و استفاده از ظرفیت تعامل تا جایی که پرونده و رسیدگی قضائی موجب تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران نشود از دیگر اقدامات دادستانی کل کشور بوده است که همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به پیگیری ترخیص مواد اولیه کارخانجات برای جلوگیری از تعطیلی خطوط کارخانجات ایران‌خودرو، سایپا، نیروگاه‌های برق، شرکت‌های نفتی و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: رفع عمومی مشکلات شرکت‌های صنعتی (آخرین مورد رفع مشکل آب شهرک شهید سلیمانی شهریار با دریافت مجوز شرکت آبفای تهران برای تخصیص آب تصفیه شده فاضلاب شهرک مسکونی مهر منطقه) نیز انجام شده است.

منبع: میزان

کد خبر 663714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.