تصویب تخفیف ۵۰ درصدی عوارض پروانه ساختمانی به بافت‌های فرسوده اردبیل

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل از تصویب لایحه اعطای تخفیف ۵۰ درصدی به عوارض پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده این شهر خبر داد و گفت: طرح و نقشه احیای بافت فرسوده و کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی در قالب طرح تفصیلی شهر مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم علیپور امروز_شنبه ششم خردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به تصویب مجوز برای لایحه اعطای تخفیف ۵۰ درصدی به عوارض پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده این شهر اظهار کرد: توسعه متوازن شهری باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تلاش اعضای شورای اسلامی شهر در راستای رسیدن شهر اردبیل به نقطه صفر توسعه است، افزود: بافت فرسوده باید جدا از سکونتگاه‌های غیررسمی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: طرح و نقشه احیای بافت فرسوده و کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی در قالب طرح تفصیلی شهر مطرح شده است که بیش از ۸۰ درصد بافت‌های فرسوده را شامل خواهد شد.

شهر اردبیل بیش از یک هزار هکتار بافت فرسوده دارد

سجاد محمدحسن‌پور، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این جلسه درباره لایحه صدور مجوز برای عوارض پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده گفت: شهر اردبیل دارای بیش از ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه در شورای مسکن استان بر حمایت شورا و شهرداری از تولید مسکن تاکید شده است، ادامه داد: در این راستا شهرداری موظف به ارائه تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی برای بافت‌های فرسوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه محلات هدف باید در نقشه طرح تفصیلی مشخص شود، تصریح کرد: مالکان و سازندگان در این محلات می‌توانند از تسهیلات ارائه شده شورا و شهرداری بهره‌مند شوند.

بافت فرسوده در طرح تفصیلی مشخص شده است

ابراهیم صفری، رئیس کمیسیون حقوقی و ایثارگران شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در جلسه علنی با اشاره به اتمام طرح تفصیلی شهر اردبیل اظهار کرد: محلات هدف بافت فرسوده و ناکارآمد شهر در طرح تفصیلی مشخص است.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهر و احیای بافت فرسوده و کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور برنامه‌های شورا و شهرداری است، اضافه کرد: بافت فرسوده دارای تعریف و ضوابط خاصی است و باید محدوده بافت‌های فرسوده در قالب ضوابط تعیین شود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل افزود: اعضای شورای ششم این شهر در راستای تولید مسکن و کمک به اقشار کم‌درآمد نسبت به بازسازی و احیای بافت فرسوده با صدور مجوز تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده موافقت کردند.

کد خبر 663669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.