کدام باشگاه‌های لیگ‌برتر می‌تواند ترمز تیم پپ را بکشد؟

منچسترسیتی در پنج فصل از شش فصل گذشته، قهرمانی لیگ‌ برتر انگلیس را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از GOAL، نچسترسیتی برای پنجمین بار در شش فصل اخیر، م قهرمان لیگ برتر شد. به نظر می‌رسید که آرسنال می‌تواند به سلطه سیتی بر لیگ برتر انگلیس پایان دهد، اما در نهایت پسران آرتتا برابر تیم پرمهره پپ گواردیولا، تسلیم شدند. با این حال، قهرمانی دوباره، این سوال را ایجاد می‌کند که چگونه سایر تیم‌ها می‌توانند آنها را متوقف کنند. سایر تیم‌ها و مدعیان، در این تابستان چه کاری باید انجام دهند تا فاصله را کم کنند یا حتی از تیم گواردیولا سبقت گیرند؟

در ادامه نگاهی به این ماجرا می‌اندازیم:

کدام باشگاه‌های لیگ‌برتر می‌تواند ترمز تیم پپ را بکشد؟

توپچی‌ها

هیچ‌کس انتظار نداشت که آرسنال به عنوان قهرمانی در این فصل برسد. در نهایت، آنها ناکام ماندند، اما نشان دادند که به لطف برخی مربیان متخصص و چند خرید هوشمندانه در بازار نقل و انتقالات، توانسته‌اند فاصله بین خود و منچسترسیتی را به طور قابل توجهی کاهش دهند. چالش حال‌حاضر این است که آنها در این فصل چه کاری انجام داده‌اند و سر و سامان دادن به کارها در تابستان، برای آن بسیار مهم است. آرسنال باید تیمی بسازد که تضمین کند وقتی میکل آرتتا ۱۱ مرد اصلی مورد علاقه خود را جابه‌جا می‌کند، افت سطح فنی تیم، به اندازه فعلی احساس نمی‌شود.

آنها باید بازیکنانی با کیفیت بالا به تیم بیاورند که به آرتتا اجازه دهد با اطمینان بازیکنان را عوض کند و بداند کسانی که وارد ترکیب می‌شوند می‌توانند در سطح همان ستاره‌های فیکس، به بازی ادامه دهند. پپ گواردیولا دقیقاً می‌تواند این کار را در سیتی انجام دهد، اما آرتتا نمی‌تواند و برای همین است که آرسنال در این فصل ضربه خورد.

زمانی که ستاره‌های بزرگ تیم، آسیب دیدند، آرسنالی‌ها نتوانستند سطح خود را حفظ کنند. به همین دلیل است که آرتتا می‌خواهد دکلان رایس و مویسس کایسدو را به ورزشگاه امارات بیاورد، آنها همچنین وضعیت میسون مانت را در چلسی زیر نظر دارند. هر سه نفر، بازیکنانی هستند که ثابت کرده‌اند می‌توانند در سطح بالا رقابت کنند و این چیزی است که آرسنال نیاز دارد تا بتواند با سیتی رقابت کند.

برخی تصمیمات سخت، بالاخره باید گرفته شود. چندین بازیکن، مانند کایران تیرنی، گرانیت ژاکا و امیل اسمیت رو، ممکن است به خاطر بازسازی تیم، ورزشگاه امارات را ترک کنند، اما اگر این کاری است که برای بالا بردن سطح باید انجام شود، پس آرتتا از انجام آن ترسی نخواهد داشت.

جذب یک ستاره جانشین برای برای بوکایو ساکا، کاملاً ضروری است، درحالی که خرید یک مدافع میانی جدید نیز مورد نیاز است. تنظیم قرارداد ویلیام سالیبا هم باید در صدر لیست کارهای تابستانی توپچی‌ها باشد.

آرسنال باید تیمی داشته باشد که بتواند پا به پای سیتی رقابت کند و فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا شرکت داشته باشد. برای انجام این کار، فعالیت در تابستان امسال، باید به بهترین شکل انجام شود.

کدام باشگاه‌های لیگ‌برتر می‌تواند ترمز تیم پپ را بکشد؟

منچستریونایتد

وقتی که منچستریونایتد در ژانویه، سیتی را شکست داد، فاصله بین شیاطین سرخ و تیم همشهری چندان زیاد به نظر نمی‌رسید. چهار ماه بعد، تفاوت در کیفیت بازی و نفرات تیم اختلاف فاحشی داشت. درحالی که سیتی از ماه فوریه به بعد، قدرت بیشتری به خود گرفت، یونایتد افت کرد و در آستانه فروپاشی بود.

اولویت شماره یک اریک‌تن‌هاخ در تابستان، جذب یک مهاجم است و او این موضوع را پنهان نکرده است، اما حتی اگر بتوانند ویکتور اوسیمن یا هری کین را به خدمت بگیرند، باز هم دروازه‌بانی خواهند داشت که نمی‌تواند از عقب بازی‌سازی کند و خط میانی هم که بیش از حد به برونو فرناندز و کاسمیرو تکیه می‌کند، در رأس کار است. یک هافبک جوان و پویا به آنها کمک می‌کند تا فاصله خود را با سیتی کم کنند، همانطور که جذب یک دروازه‌بان آماده هم به‌شدت مورد نیاز است، اما از آنجایی که پول منچستریونایتد چندان زیاد نیست و روند فروش باشگاه هنوز حل نشده است، احتمالاً حداقل یک سال، طول می‌کشد تا یونایتد آماده رقابت مجدد با سیتی شود.

کدام باشگاه‌های لیگ‌برتر می‌تواند ترمز تیم پپ را بکشد؟

لیورپول

همه فوتبالی‌ها کاملاً انتظار دارند که لیورپول پس از یک فصل ناامیدکننده، این بار در فصل آینده دوباره تقویت شود و قوی‌تر از گذشته به صحنه رقابت‌ها بازگردد. با این حال، آیا این، برای پایین کشیدن منچسترسیتی، این کافی است؟ خیلی مطمئن نیستیم. فراموش نکنید که قرمزها در چهار سال گذشته، سه بار به ۹۰ امتیاز یا بیشتر دست یافته‌اند و تنها یک بار در این سه فصل موفق کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شدند. شکی وجود ندارد که احیای آرسنال استثنایی بوده است، درحالی که رشد نیوکاسل تسریع می‌شود، با این وجود انتظار داریم منچستریونایتد و چلسی، فصل آینده قوی‌تر باشند، تیم گواردیولا بیشترین نگاه‌ها را به سمت خود جلب خواهد کرد. لیورپول هم همواره ثابت کرده می‌تواند سیتی را متوقف کند.

لیورپول چگونه باید این کار را انجام دهد؟ آنها نیاز به جذب بازیکنانی مشابه خریدهایی دارند که بین ژوئن ۲۰۱۷ و ژوئیه ۲۰۱۸ انجام شد، زمانی که محمد صلاح، اندی رابرتسون، ویرجیل فن دایک، آلیسون بکر و فابینیو را به تیم اضافه کردند و همه‌چیز را برنده شدند. اکنون آنها دو هافبک و یک مدافع میانی باید جذب کنند. لیورپول لزوماً به سوپراستارها و نام‌های بزرگ نیاز ندارد، اما به ستاره‌هایی نیاز دارد که بتوانند بدوند، سختی‌های لیگ‌برتر را تحمل کنند و بدن آماده و عملکرد ثابتی داشته باشند و البته، به بازیکنانی همچون صلاح، ترنت الکساندر-آرنولد و بقیه کمک کنند تا در زمین، آزادانه عمل کنند.

کدام باشگاه‌های لیگ‌برتر می‌تواند ترمز تیم پپ را بکشد؟

چلسی

مائوریسیو پوچتینو اگر بخواهد فصل آینده چلسی با منچسترسیتی رقابت نزدیکی داشته باشد، وظیفه سنگینی بر عهده دارد، اما نکته مثبتی که این مرد آرژانتینی در خود دارد این است که او حداقل در استمفوردبریج نسبت به مربیان قبلی بد نتیجه نمی‌گیرد. چلسی طی ۱۲ ماه گذشته، یک ناکام بزرگ بوده است و بخش بزرگی از این سرزنش را باید متوجه مالکیت جدید و تاد بولی کرد. رویکرد آن‌ها در بازار نقل و انتقالات شرم‌آور بود و این باعث شد مربی‌های او، چه توماس توخل، چه گراهام پاتر یا حتی فرانک لمپارد، نتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

چلسی باید بازیکنان زیادی را در تابستان از لیست خود خارج کند، آنها باید تیمی را برای پوچتینو ببندند، که قابل کنترل باشد، زیرا در حال حاضر، به‌خاطر تعداد بازیکنانی که در فهرست دارند، انجام این کار تقریباً غیرممکن است. بازیکنان خوبی در چلسی هستند و مربی خوبی هدایت‌شان را برعهده دارد، که می‌داند برای موفقیت در لیگ برتر چه چیزی لازم است.

اگر او بتواند تیمی متشکل از ۲۵ بازیکن داشته باشد و بتواند بدون هیچ گونه مزاحمتی به کارها بپردازد، مطمئناً چلسی را حداقل به جمع چهار تیم‌برتر انگلیس و حضور در لیگ قهرمانان باز خواهد گرداند، اما فروش تعدادی بازیکن و سپس اضافه کردن یک یا دو بازیکن دیگر، به‌خصوص یک مهاجم، کاملاً حیاتی است.

کدام باشگاه‌های لیگ‌برتر می‌تواند ترمز تیم پپ را بکشد؟

نیوکاسل

ادی هاو در نیوکاسل کار قابل توجهی انجام داده است و آنها فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند داشت. درست است که فرم فعلی آن‌ها، فاصله زیادی با منچسترسیتی دارد، اما تعداد کمی از فوتبالی‌ها پیش‌بینی می‌کردند که کلاغ‌ها در این فصل، تا این حد موفق عمل کنند. با مالکانی که باشگاه دارد، آنها توانایی مالی خوبی برای تقویت کردن ترکیب خود در تابستان دارند، و به احتمال زیاد تأثیر زیادی در بازار نقل و انتقالات خواهند گذاشت. این تیم در حال‌حاضر، یک خط دفاع عالی دارد، اما یک مدافع چپ جدید جذب خواهد شد چرا که کیران تیرنی به هدف شماره یک آرسنال تبدیل شده است.

تیرنی مطمئناً فرم بازی نیوکاسل را بهبود می‌بخشد، کالوم ویلسون فصل خوبی را پشت سر گذاشته است، اما می‌توان یک مهاجم مرکزی جدید و همچنین یک وینگر را جذب کرد قرار داد تا سطح خط حمله را حتی بهتر کند. نیوکاسل بزرگترین ستاره‌ها را ندارد و با توجه به رقابت در لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده، تقویت ترکیبی که هاو در اختیار دارد و قابلیت چرخشی کردن ترکیب او، برای به‌دست دستاوردهای بزرگ، حیاتی خواهد بود.

کدام باشگاه‌های لیگ‌برتر می‌تواند ترمز تیم پپ را بکشد؟

تاتنهام

اولین نکته مهم این است که مدیران باید در واقع یک سرمربی منصوب کنند. اسپرز در این فصل، از بحرانی به بحران دیگر رسیده و فصل ناامیدکننده آنها، نتیجه مستقیم تصمیمات وحشتناکی است که باشگاه و دنیل لوی گرفته‌اند. یک سرمربی جدید باید جذب شود تا ثبات را به تیم بیاورد و سپس باشگاه به تقویت مجدد نیاز دارد تا مشخص کند چه هدفی را می‌خواهد دنبال کند، زیرا در حال‌حاضر احساس می‌شود آن‌ها باشگاهی بدون برنامه هستند.

آینده کین باید به هر شکل ممکن، مشخص شود. اگر او قرارداد جدیدی امضا نکند، آنها باید ستاره‌شان را بفروشند، هرچند که این، تصمیم یک سخت است. سران تاتنهام نمی‌توانند در تابستان آینده فردی مانند کین را در یک انتقال آزاد از دست بدهند. پولی که از فروش چنین بازیکنی به‌دست می‌آید، به اسپرز اجازه می‌دهد تا تابستان امسال، ترکیبش را تقویت کند. آنها به لحاظ مهره، درحال‌حاضر مایل‌ها دورتر از منچسترسیتی هستند، اما باید حداقل روند بازسازی را آغاز کنند، در غیر این صورت حتی بیشتر از این عقب خواهند ماند.

کدام باشگاه‌های لیگ‌برتر می‌تواند ترمز تیم پپ را بکشد؟

سایر تیم‌ها

سخت است که از اکنون بگوییم چه باشگاهی در فصل آینده می‌تواند پیشرفت کند و مدعی باشد. شاید اگر برایتون، روبرتو دزربی را حفظ کند، فصل آینده به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند، اما به احتمال زیاد در تابستان امسال یکی دو ستاره خود را از دست خواهد داد، زیرا باشگاه‌های بزرگ به دنبال الکسیس مک آلیستر و کایسدو هستند. با این حال، یک چیزی که برایتون ثابت کرده است، این بود که در بازار نقل و انتقالات، فوق‌العاده باهوش عمل می‌کند، و اگر آن بازیکنان را از دست داد، انتظار می‌رود که به سرعت برای جایگزینی آنها حرکت کنند.

دزربی مربی فوق‌العاده با استعدادی است و با هدایت او، مرغ‌های دریایی وقتی در مواقع حساس فصل، باشگاه‌های بزرگ افت کنند، بهترین فرصت را دارند تا جایگزینشان شوند. با این حال، برایتون در فصل آینده رقابت‌های اروپایی حاضر خواهد بود و این خواسته‌های بیشتری را برای تیم ایجاد می‌کند، برای همین، آنها باید ابزاری برای موفقیت، در اختیار دزربی قرار دهند. ایوان فرگوسن یک استعداد فوق‌العاده به نظر می‌رسد و دنی ولبک فصل خوبی را پشت سر گذاشته است، اما شما احساس می‌کنید که آنها باید یک مهاجم با کیفیت بالاتر را به خدمت بگیرند تا به پیشرفت هرچه بیشتر تیم کمک کنند. استون‌ویلا از زمان حضور اونای امری در این فصل، پیشرفت‌های بزرگی داشته است و انتظار می‌رود که آنها در تابستان امسال کل خطوط تیم را تقویت کنند، اما جاه‌طلبی آن‌ها، مطمئناً کاهش فاصله با چهار تیم برتر است، نه فقط منچسترسیتی.

کد خبر 663611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.