۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
پایان خوش خیابان طهران

فاز دوم خیابان طهران شهر تیران با نظارت کامل و توجه به دغدغه شهروندان به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه خیابان طالقانی جنوبی تیران که محور اصلی بازار و مسیر بافت قدیم شهر را تشکیل می‌دهد با تصمیم شورای اسلامی شهر و شهرداری، طهران که از اسامی قدیمی این شهر است، نام گرفت.

پروژه سنگ‌فرش خیابان طهران در دو فاز برنامه‌ریزی و فاز نخست آن اجرایی شد، اما به دلیل نقص فنی در اجرای فاز اول ادامه کار با نارضایتی‌های شهروندان مواجه و از این رو کار برای اجرای فاز دوم دشوارتر شد.

دوره ششم مدیریت شهری تیران وارث این پروژه نیمه‌تمام بود و برای جبران نقایص فاز نخست با انجام مطالعه، بررسی و گفت‌وگو با کسبه این خیابان، تغییراتی را در روند اجرای طرح ایجاد کرد تا این خیابان با گذشت نزدیک به پنج ماه به بهره‌برداری برسد.

فاز دوم به طول ۱۸۰ متر اجرا و در این مرحله به تردد نابینایان و معلولان، مسیر ویلچر رو و دوچرخه‌سوار، مدل سنگ‌فرش، جدا کننده تردد، پارکینگ خودرو و زیبایی آن پرداخته شد؛ توجه به این مباحث در فاز نخست مغفول مانده بود.

در حال حاضر خیابان طهران به بهره‌برداری رسیده و زیبایی این مسیر قدیمی منجر به رضایتمندی شهروندان شده است، اصلاحات فاز نخست این طرح نیز به مرحله اجرا می‌رسد.

طهران محل مناسبی برای برگزاری رویدادها و برنامه‌های گردشگری است

رضا ناهی، سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: زیبایی و جذابیت پروژه در بافت قدیمی و هدایت گردشگران به سایت گردشگری شهر زیبنده این منطقه است.

وی افزود: تمام تلاش مدیریت شهری اجرای پروژه با کیفیت و حداقل زمان اجرا بود که به ثمر نشست.

سرپرست شهرداری تیران ادامه داد: تجربه سازنده و صحیح فاز دوم فرصتی ارزشمند برای انجام اصلاحات فاز اول است که به زودی در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست شهرداری تیران تصریح کرد: این مسیر به عنوان گذر فرهنگی و تاریخی می‌تواند در آینده محل مناسبی برای برگزاری رویدادها و برنامه‌های متنوع گردشگری باشد و به بازار رونق بخشد.

کد خبر 663610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.