ایمن‌سازی معابر شهر به صورت مستمر در دستور کار است

شهردار قزوین گفت: عملیات اجرایی قطعه میانی پروژه کمربندی شرق شهر، آرماتوربندی و قالب‌بندی بخشی از دیوارهای شرقی و غربی رمپ اتصال بلوار پیامبر اعظم (ص) به بلوار آیت‌الله خامنه‌ای در حال انجام است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از انجام عملیات روکش آسفالت در ناحیه آزادگان قزوین خبر داد و اظهار کرد: این پروژه به منظور بهسازی معابر و محورهای عبوری به لحاظ عبور و مرور شهروندان و روان‌سازی ترافیک، حد فاصل بلوار شهید نواب صفوی جنوبی تا چهارراه راهنمایی توسط این ناحیه انجام شد.

وی افزود: به منظور هدایت آب‌های سطحی، عملیات اصلاح شیب نهر و اتصال کانال هدایت آب‌های سطحی در خیابان هادی‌آباد و کارگر توسط معاونت عمرانی منطقه چهار به اتمام رسید.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از تجمیع آب و جلوگیری انتشار از بوی نامطبوع آب‌های سطحی انجام شده و طبق هماهنگی با سازمان مدیریت پسماند شهرداری، عملیات لایروبی و تنظیف کانال‌ها در حال انجام است.

صباغی با بیان اینکه جدول‌گذاری در سطح ناحیه مینودر با هدف جایگزینی جداول فرسوده و زیبایی منظر شهر در حال اجرا است، اضافه کرد: هدایت مناسب آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر از اهداف این عملیات عمرانی است.

وی با بیان اینکه اجرای روکش آسفالت در پیاده‌راه بلوار حج، واقع در محله پونک ادامه دارد، تصریح کرد: این عملیات با هدف تردد آسان شهروندان و ایجاد مسیر ایمن برای پیاده‌روی در دستور کار شهرداری است، عملیات نیوجرسی‌گذاری در جاده اسماعیل‌آباد واقع در ناحیه عظیمیه برای ایمن‌سازی محور مواصلاتی، جلوگیری از بروز تصادفات و تفکیک مسیر رفت و برگشت انجام می‌شود.

تنظیف و ساماندهی بازارچه کاسپین

شهردار قزوین ادامه داد: نصب آجرنما، نماهای داخلی بازارچه و شست‌وشوی دیوارهای خارجی در بازارچه کاسپین مینودر توسط معاونت عمرانی منطقه سه در دست تکمیل بوده و کامپوزیت نمای بیرونی نیز در حال نصب است.

صباغی از لوله‌گذاری اتصال پل امام رضا (ع) به پل شهید ابوترابی خبر داد و تاکید کرد: عملیات لوله‌گذاری این مسیر به طول ۴۵۰ متر با هدف آب‌رسانی به باغستان‌ها انجام شده است و در راستای ایمن‌سازی معابر سطح شهر با توجه به تصادفات مکرر در بلوار شهید چگینی (سه‌راهی معلم چگینی) عملیات نصب تابلوها، علائم و ملزومات ترافیکی و رنگ‌آمیزی نیوجرسی‌ها در محدوده انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایمن‌سازی معابر به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده در سایر نقاط سطح شهر در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: عملیات اجرایی پروژه اتصال زیرگذر بلوار ولایت به بلوار آیت‌الله ابوترابی (قطعه میانی پروژه کمربندی شرق شهر قزوین) در حال انجام است، از جمله عملیات‌های انجام شده در روزهای اخیر می‌توان به اجرای عملیات خاکبرداری در رمپ اتصال بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به زیرگذر موجود و سپتیک (محل جمع‌آوری آب‌های سطحی از روی مسیرهای سواره) اشاره کرد.

شهردار قزوین افزود: عملیات ایزولاسیون (عایق کردن) بخشی از دیوارهای شرقی و بتن‌ریزی دیوارهای غربی رمپ اتصال بلوار پیامبر اعظم (ص) به بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به اتمام رسیده و آرماتوربندی و قالب‌بندی بخشی از دیوارهای شرقی و غربی رمپ اتصال بلوار پیامبر اعظم (ص) به بلوار آیت‌الله خامنه‌ای در حال انجام است.

صباغی از تجهیز معابر محدوده بوستان مادر و کودک بلوار جمهوری اسلامی به تابلوها و علائم ترافیکی توسط این سازمان خبر داد و اظهار کرد: هدف و رویکرد این سازمان درباره نصب تابلوها و علائم ترافیکی در ارتقای سطح ایمنی معابر محدوده بوستان مادر و کودک بلوار جمهوری اسلامی، تأمین ایمنی عبور و مرور شهروندان و کاهش مشکلات ناشی از نبود علائم ترافیکی است.

کد خبر 663591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.