اصلاح ترافیکی در ۳۰ نقطه انجام می‌شود / احداث پل‌های عابر در شریان‌های درجه یک شهر

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: با هماهنگی پلیس، ۳۰ نقطه برای اصلاح هندسی و ترافیکی در سطح شهر مشخص و قرارداد اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان منعقد شده است.

حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال جاری قرارداد ساخت دو پل عابر پیاده در شهر صنعتی و میدان فراهان اراک با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان منعقد شد و پیمانکاران به‌زودی کار اجرایی پروژه‌ها را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: چنانچه کار با سرعت خوبی پیش رود، قصد داریم با افزایش میزان اعتبار در دیگر نقاط شهر نیز پل‌هایی را برای تردد عابران پیاده نصب کنیم.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: طبق آئین‌نامه جدید می‌توانیم پل‌های عابر پیاده را در شریان‌های درجه یک شهر و معابر تندرو همچون بلوار شهید آنجفی، بلوار جاده تهران و کمربندی شمالی احداث کنیم، در خیابان شریعتی و خیابان شیرودی نیز احداث پل‌هایی را پیش‌بینی کرده بودیم که طبق آئین‌نامه جدید مجاز به انجام این کار نیستیم.

مرادی تصریح کرد: در معابر درجه سه شهر باید به آرام‌سازی ترافیک با نصب سرعت‌گیر، تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و ایجاد خط‌کشی بپردازیم تا با کاهش سرعت شرایط را برای تردد عابران پیاده فراهم کنیم.

وی گفت: با هماهنگی پلیس ۳۰ نقطه برای اصلاح هندسی و ترافیکی در شهر مشخص و قرارداد اجرایی آن با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان منعقد شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک تصریح کرد: اجرای این طرح طبق قرارداد بر عهده دانشگاه صنعتی اراک است و اصلاح هندسی هریک از این نقاط پس از طراحی به شورای ترافیک ارائه خواهد شد تا پس از تصویب اجرایی شود، در حال حاضر طراحی حدود سه نقطه مصوب شده و به ترتیب در حال اجرا است.

کد خبر 663543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.