حضور استعداد جوان فولاد خوزستان در تیم سابق ژاوی

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* فیبا آسیا حضور تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برای حضور در رقابت‌های کاپ آسیا دیویژن B در تایلند را تأیید کرد. بر این اساس تیم‌های ملی قزاقزستان، اندونزی ،ایران، اردن،سریلانکا، مغولستان، مالزی و تایلند در این رقابت‌ها حضور دارند. تیم‌های مالدیو و قرقیزستان هم به عنوان تیم‌های جانشین برای این رویداد انتخاب شده‌اند. آسیا از ۲۳ مردادماه تا ۲۹ مردادماه در بانکوک تایلند برگزار می‌شود.

* هفته ششم (پایانی) پانزدهمین دوره سوپرلیگ کاراته بانوان، در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد و در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۸ امتیاز تیمی بر سکوی نخست ایستاد. تیم صنعت مس رفسنجان با ۳۹ امتیاز دوم شد، صنعت و معدن چادرملو با ۳۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت و آکادمی نریمان با ۳۰ امتیاز چهارم شد.

* احسان حدادی پرتابگر دیسک کشورمان که برای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده می‌شود جهت برپایی اردوی آماده سازی به آمریکا رفت تا در آنجا زیر نظر مک ویلکینز مربی آمریکایی اش تمرین کند. اردوی حدادی در آمریکا ۲ ماه است و او قرار است در چند مسابقه بین المللی جهت آماده سازی برای بازی‌های آسیایی شرکت کند.

* تیم‌های والیبال زاکسا و یاستشبسکی لهستان در سوپر فینال لیگ قهرمانان اروپا، در تورین به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ به سود زاکسا و سومین قهرمانی این تیم به پایان رسید.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال علی اکبر خوشنویس را به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون هندبال منصوب کرد. خوشنویس، بازیکن سابق تیم‌های ملی هندبال، پیش از این رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون هندبال بود و طی چهارسال فعالیت در این سمت کارنامه بسیار مطلوبی از خود برجا گذاشت.

* در فینال رقابت‌های تنیس ۱۰۰۰ امتیازی مسترز رم، دنیل مدودف روس مقابل هولگر رونه از دانمارک به میدان رفت و در پایان با برتری دو بر صفر جام قهرمانی را بالای سر برد. مدودف در این دیدار در دو ست با نتیجه مشابه هفت بر پنج به برتری رسید و به اولین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس خاک رس دست یافت. مرد سوم تنیس جهان با کسب عنوان قهرمانی این مسابقات در رده‌بندی جدید برترین تنیسورهای جهان جای نواک جوکوویچ صرب را در رده دوم خواهد گرفت.

* رضا میرزایی فصل را به تلخ‌ترین شکل ممکن به پایان رساند، جایی که در بازی با تراکتور با پارگی رباط صلیبی روبرو شد و حالا باید ۶ تا ۹ ماه دور از میادین باشد. میرزایی قصد دارد هرچه سریع‌تر عمل جراحی انجام داد و پزشکان به او گفته‌اند ۲ هفته دیگر و بعد از کم شدن ورم پایش این عمل جراحی را انجام خواهند داد.

* باشگاه پرسپولیس نامه‌ای با سربرگ فدراسیون فوتبال را که به امضای هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال رسیده، دریافت کرد. این نامه حاکی از حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا است. در این نامه هدایت ممبینی تاکید کرده که کمیته بدوی صدور مجوز لایسنس برای پرسپولیس موافقت کرده و این باشگاه را واجد شرایط برای اعطای مجوز دانسته است.

* باشگاه یوونتوس به دلیل افزایش غیرواقعی هزینه‌های نقل و انتقالات به منظور افزایش سود سرمایه، مجرم شناخته شده است. عملاً این‌طور به نظر می‌رسید که آن‌ها در حال جابه‌جایی دارایی‌های باشگاهی بسیار بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت بوده، هستند و برای همین با کسر ۱۰ امتیازی رو به رو هستند.

* لبرون جیمز، فوق ستاره ۳۸ ساله تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در مورد ادامه فعالیت حرفه‌ای خود در لیگ NBA برای فصل آینده، مطمئن نیست و حتی گزینه بازنشستگی هم روی میز قرار دارد. هنوز ۲ سال از قرارداد جیمز با لیکرز به ارزش ۹۷ میلیون دلار باقی مانده است که البته حضور او در سال پایانی، بستگی به نظر خودش دارد.

* درحالی که مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در کشور آفریقای جنوبی جریان دارد فدراسیون جهانی تنیس روی میز جدیدترین رنکینگ خود را اعلام کرد. در بخش مردان، نوشاد عالمیان با ۳۵۶ امتیاز و ۲ پله تنزل در رده ۵۷ دنیا ایستاده و بهترین رتبه را بین پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی به خود اختصاص داده است.

* پس از بوسکتس، حالا یک کاپیتان دیگر نیز از بارسلونا جدا خواهد شد و با اعلام رسمی باشگاه، دوران حضور جوردی آلبا در جمع آبی و اناری‌ها نیز به پایان رسید.

* استقلال در دیداری کاملاً برتر و با ارائه یک نمایش تحسین برانگیز، توانست با چهار گل نساجی را شکست داده و راهی دیدار فینال جام حذفی شود. مهدی مهدی‌پور، هافبک استقلال با دریافت کارت زرد دیدار فینال جام حذفی را از دست داد.

* با تصمیم هیئت رئیسه سازمان لیگ و کمیته مسابقات، فینال جام‌حذفی چهارشنبه هفته آتی دهم خرداد، ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

* به نقل از روزنامه الوطن قطر؛ باشگاه السد دوحه قصد دارد مراحل نهایی قراردادش با محمدامین حزباوی، مدافع ۲۰ ساله فولاد خوزستان و تیم فوتبال جوانان ایران را به پایان برساند. حزباوی ۲۰ ساله یکی از برجسته‌ترین استعدادهای جوان فوتبال ایران و قاره آسیا محسوب می‌شود و کاپیتان تیم جوانان زیر ۲۰ سال ایران است.

* مراسم قرعه‌کشی مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در مالزی برگزار شد. تیم فوتبال امید ایران به همراه مالزی، میانمار، کامبوج، سوریه، هند، سنگاپور در سید دوم قرعه‌کشی قرار گرفته است.

* آن درس اینیستا ستاره اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که در پنج سال اخیر در تیم ژاپنی ویسل کوبه حضور داشت، با پایان قراردادش از این تیم جدا شد.

* تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران به مصاف هوادار رفت که با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید و در فینال حریف استقلال تهران شد.

کد خبر 663507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.