نسبت به پایمال شدن حق، هویت و حرمت زنان در جهان مطالبه‌گر هستیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان و دختران ایرانی در خط مقدم مطالبه‌گری نسبت به پایمال شدن حق، حرمت و هویت زنان جهان قرار دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، انسیه خزعلی در اولین گردهمایی سراسری کارگروه کوثر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی وزارت آموزش و پرورش که همزمان با دهه کرامت در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد، اقدام این کارگروه را حرکت در مسیر جهاد تبیین توصیف و اظهار کرد: ما نسبت به پایمال شدن حق، هویت و حرمت زنان در جهان مطالبه‌گر هستیم و زنان ما می‌توانند در خط مقدم این حرکت باشند و جریان‌سازی کنند.

وی افزود: اگر زنان در زمان دفاع مقدس حسرت می‌خوردند که امکان حضور در جبهه‌های جنگ را ندارند، امروز زمانی است که جنگ در خانه و خانواده شروع شده و زنان چنان در تیررس دشمن و جهاد حقیقی قرار گرفته‌اند که لازم است مردان نیز در این جنگ ترکیبی به آن‌ها کمک کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اعلام آمادگی و هماهنگی معاونت زنان با این کارگروه گفت: امیدوارم زمینه اتصال این حرکت خوب با بانوان سراسر کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: ویترین دخترانه متشکل از کانال‌هایی با موضوع دختران و رفع نیازهای آن‌ها از جمله بهداشتی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی است که همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر رونمایی شد که این بستر می‌تواند در کشف مهارت و استعدادهای دختران مفید واقع شود، همچنین جشنواره زن و خانواده که در دهه کرامت آغاز به کار کرد بستر خوبی برای فعالیت زنان در زمینه‌های تئاتر و هنر ایجاد کرده است.

گفتنی است، کارگروه کوثر متشکل از فعالان با انگیزه و توانمند برای رفع نیاز دانش‌آموزان سراسر کشور است که با محوریت شاداب‌سازی و مهیا کردن زمینه‌های کاهش اضطراب دختران در مدارس، تشویق به ارتقای علم‌آموزی و همچنین ترغیب دانش‌آموزان برای کسب معرفت با ورود به مساجد و هیئت دنبال می‌شود.

کد خبر 663505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.