ضرورت تدام روحیه شهادت‌طلبی برای رسیدن به موفقیت و سربلندی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، گفت: روحیه شهادت‌طلبی و رشادت، کشور را به موفقیت و سربلندی می‌رساند.

به گزارش ایمنا، مهدی چمران در آئین بزرگداشت سالگرد «شهید ابراهیم حشمت طالقانی»، با بیان اینکه اگر بخواهیم کشور خود را با قدرت اداره کنیم باید گذشته کشور را به درستی بشناسیم و ارج نهیم، اظهار کرد: تاریخ آزادی‌خواهانی مانند میرزاکوچک‌خان و شهید حشمت را به خود دیده است، دفاع مقدس نیز دنباله همین شهادت‌ها و رشادت‌های امثال بزرگانی همچون میرزا کوچک خان و حشمت بود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ افراد بسیاری در نقاط مختلف کشور به قیام پرداختند، افزود: قیام‌ها و پیروزی ملت غیور و مسلمان به صورت پی در پی، یک حرکت معجزه گونه بود، که امت اسلامی ما را در دنیا پایدار و مستحکم ساخت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید به این شهادت‌ها و رشادت‌ها ببالیم، اضافه کرد: چقدر خوب که در هر شهر و روستایی که این قهرمانان بودند یاد و نام آنها زنده نگه داشته شود، ابتدا باید هویت و شهدا را زنده نگه داریم، فلسفه شهادت اگر زنده بماند ملت ما می‌تواند زنده بماند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه ابرقدرت‌ها جنگیدیم و به پیروزی رسیدیم، ادامه داد: اگر بخواهیم پیروزی‌ها و موفقیت‌ها برای کشور ادامه پیدا کند، روحیه شهادت طلبی باید ادامه پیدا کند.

چمران با اشاره به تاریخچه قیام میرزا کوچک خان و شهید ابراهیم حشمت، اضافه کرد: ما شاهد تحریف تاریخ در برخی از دوران توسط افراد هستیم اما با برگزاری چنین آئینی این امر ناکام خواهد ماند در این مسیر باید یا. شهدا زنده نگهداشته شود.

وی با بیان اینکه امروز مثل زمان جنگ نیست که دست ما خالی باشد، اظهار کرد: در زمان جنگ تانک‌های ما اقلامی بود که به شاه خریداری کرده است، اگر ۲۰ کیلومتر راه می‌رفت موتور می‌سوزاند! آمریکا در دوران پهلوی به ما رادار فروخته بود، اما نقاط کور گذاشته بودند و از همان نقاط حمله طبس شکل گرفت؛ همه کشورهای دنیا به عراق تشکیلات دادند اما به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند اما در نهایت ما پیروز شدیم چرا که به شهادت پایبند بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: روحیه شهادت‌طلبی ما را به پیروزی رسانده است و با یاد و نام شهدا این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس

کد خبر 663503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.