بودجه گردشگری سلامت مناطق آزاد ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از افزایش ۱۷ درصدی بودجه حوزه گردشگری سلامت مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد فرزاد میرزایی قلعه، در نشست توسعه گردشگری سلامت مناطق آزاد از افزایش ۱۷ درصدی بودجه گردشگری سلامت مناطق خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم در ابلاغ نهایی بودجه ۱۴۰۲ سهم گردشگری سلامت به ۲۵ درصد برسد.

وی افزود: گردشگری سلامت که محل تقارن دو صنعت پول‌ساز است و ریشه تاریخی به وسعت تمدن بشر دارد در چند دهه اخیر به دلیل فراگیر شدن تکنولوژی‌های حوزه ارتباطات به اوج خود رسیده است، همچنین این نوع گردشگری را به دلیل ارتباط با جان و روح انسان مهم‌ترین نوع گردشگری است.

مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تصریح کرد: این نوع از گردشگری یکی از مهم‌ترین راهبردهای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برای جذب سرمایه و درآمد ارزی برای کشور است؛ چراکه بستر توسعه گردشگری سلامت به خصوص در حوزه گردشگری درمانی در مناطق آزاد به چند دلیل از جمله مرزی بودن این مناطق، پیوست فرهنگی با همسایگان، زیر ساخت‌های اولیه مناسب و قوانین گمرکی و البته تردد راحت مسافران، بسیار مناسب بوده و در تلاش هستند با تشکیل کنسرسیوم گردشگری سلامت میان سازمان‌های مختلف عملیاتی شدن چند پروژه ملی با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بین‌المللی را فراهم آورند.

وی با تاکید بر همکاری بین دستگاهی، خاطرنشان کرد: از مدیران وزارتخانه‌های مختلف برای حضور و کمک به توسعه و رونق گردشگری مناطق آزاد استقبال می‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر 663502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.