اهمیت واگذاری امور خیریه به مردم و جذب بیشتر خیران

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: واگذاری امور خیریه به مردم، شناسایی نیازمندان مناطق، شناسایی و جذب خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در اسرع وقت از جمله اهداف مد نظر است و در تلاش هستیم تا به این اهداف دست یابیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز _پنجشنبه چهارم خردادماه_ در مراسم توزیع جهیزیه میان نوعروسان با تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند از رویکردهای مهم این نهاد است که در طول سال و هم‌زمان با مناسبت‌های مختلف تهیه و توزیع می‌شود.

وی ضمن تقدیر از مشارکت خیران، مردم نیکوکار استان و مؤسسات خیریه در تأمین جهیزیه و ایجاد زمینه ازدواج آسان جوانان، افزود: جهیزیه اهدایی شامل لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی است.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: در نخستین مرحله، ۱۱ سری جهیزیه با هزینه خیران تأمین و در شب ولادت حضرت معصومه (س) میان نوعروسان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در طول سال گذشته نیز ۸۳ سری جهیزیه با مشارکت خیران تهیه و به نوعروسان نیازمند اهدا شده است.

محمدی تاکید کرد: مردم نیکوکار استان می‌توانند علاوه‌بر مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان، با شماره‌گیری کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* سهمی در تأمین هزینه‌های زندگی خانواده‌های نیازمند داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری امور خیریه به مردم، شناسایی نیازمندان مناطق، شناسایی و جذب خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در اسرع وقت از جمله اهداف مد نظر است و در تلاش هستیم تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام و آثار و برکات آن در جامعه، تصریح کرد: برای ترویج این فریضه الهی در جامعه به فرهنگ‌سازی نیاز است، مردم باید بیش از پیش آثار و برکات زکات و نقش آن در عمران، آبادانی و اقدامات فرهنگی و عام‌المنفعه در محل زندگی خود را لمس کنند.

وی با تقدیر از خیران و مؤسسه‌های خیریه در راستای تأمین منابع مالی احداث مسکن مددجویان تحت حمایت، گفت: بخشی از هزینه‌های احداث و خرید مسکن مددجویان از محل کمک‌های مردمی در قالب صدقات، کمک‌های خیران و مشارکت مؤسسه‌های خیریه تأمین می‌شود.

کد خبر 663446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.