۳۲۰ نیاز فناورانه شهرداری اصفهان شناسایی شده است

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۲۰ نیاز فناورانه از شهرداری این کلانشهر احصا شده است، گفت: درصدد هستیم بر اساس این نیازهای فناورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی و چالش‌ها و نیازهای شهر را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی شایق امروز _پنجشنبه چهارم خردادماه_ در ویژه برنامه پنجشنبه‌های فناور که با موضوع «فناوری‌های نوین عمرانی چالش‌ها و راهکارها» در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان حلقه ارتباطی بین دانشگاه‌ها، مراکز رشد، استارت‌آپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۲۰ نیاز فناورانه از شهرداری اصفهان احصا شده است، افزود: درصدد هستیم بر اساس این ۳۲۰ نیاز فناورانه، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هایی که در زیست بوم کارآفرینی و فناوری سطح کشور فعال هستند را شناسایی و چالش‌ها و نیازها را برطرف کنیم.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان تصریح کرد: این نیازهای فناورانه شهرداری اصفهان در حوزه‌های مختلف همچون حمل‌ونقل، سازمان عمران، آی تی، هوش مصنوعی، آب و پساب است، اما فارغ از این موارد با موضوعی تحت عنوان خرید تجهیزاتی خارجی روبه‌رو هستیم در این راستا به‌منظور بومی‌سازی این تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی، فرایندی را به نام «میز ایران ساخت» طراحی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امکان حضور، مشارکت و همکاری شرکت‌های دانش بنیان در «میز ایران ساخت» نیز وجود دارد.

شایق با بیان اینکه برای سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف مدیریت شهری، مدیریت تکنولوژی تعریف خواهد شد، فرایندی که یک سازمان باید طی کند تا به فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا برسد، اظهار کرد: در این راستا مدیریت تکنولوژی به صورت پایلوت برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تعریف و بر اساس آن نیازها و چشم‌اندازهای کامل این سازمان تهیه شده است، البته در نظر داریم در سال جاری مدیریت تکنولوژی را برای دیگر سازمان‌های شهرداری تعریف کنیم.

به گزارش ایمنا، در ادامه جلسه پنجشنبه‌های فناور چندین شرکت‌های دانش‌بنیان از تهران، خراسان رضوی و سطح استان اصفهان به بیان و تشریح دیدگاه‌ها، ایده‌ها و محصولات و دستاوردهای خود که مرتبط با چالش‌های سازمان عمران بود، پرداختند.

کد خبر 663413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.