سازمان جهانی بهداشت قطعنامه‌ای برای تضمین سلامت فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی تصویب کرد

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه قطعنامه‌ای درباره وضعیت سلامتی در فلسطین اشغالی و مسئولیت رژیم صهیونیستی تصویب کرد که در آن از رژیم اشغالگر تل آویو خواسته شده است سلامت فلسطینیان را تضمین کند.

به گزارش ایمنا، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه قطعنامه‌ای درباره وضعیت سلامتی در فلسطین اشغالی و مسئولیت رژیم صهیونیستی تصویب کرد که در آن از رژیم اشغالگر تل آویو خواسته شده است سلامت فلسطینیان را تضمین کند. این قطعنامه با ۷۶ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع در پایان بررسی پیش‌نویس لایحه وضعیت سلامتی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و بلندی‌های جولان اشغالی سوریه به تصویب رسید.

رأی گیری برای تصویب این قطعنامه به‌عنوان بخشی از هفتاد و ششمین دوره مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت انجام شد.

این قطعنامه بر رسیدگی به نیازهای سلامتی انسان دوستانه مردم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تمرکز دارد.

در این قطعنامه آمده است: نبود مدیریت سلامتی در اراضی اشغالی فلسطین چالش بزرگی برای ارائه مؤثر مراقبت‌های بهداشتی به مردم فلسطین است.

این قطعنامه همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی می‌گوید: اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر، مسئولیت حفاظت از سلامت و تحقق حق بهداشتی همه فلسطینی‌های ساکن در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه را برعهده دارد.

این قطعنامه می‌افزاید: مسئولیت‌های اسرائیل شامل تضمین برابری و عدم تبعیض در ارائه مراقبت‌های بهداشتی، از جمله عدم تبعیض بر اساس نژاد، سن و جنسیت, حمایت از تحقق و تضمین حق سلامت فلسطینیان تحت کنترل آن و آمادگی و پاسخگویی به تهدیدات بهداشت عمومی، از جمله همه‌گیری کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت فلسطین می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 663324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.