آغاز عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح شهیدان کریمی در زنجان

احداث و ساخت تقاطع غیر هم‌سطح در محور بلوار شهیدان کریمی هم‌زمان با سوم خرداد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید ناصحی مقدم شامگاه چهارشنبه سوم خرداد در آئین کلنگ زنی محور بلوار شهیدان کریمی بابیان اینکه این محور، شریان اصلی و ارتباط با بزرگراه ۲۲ بهمن را برقرار خواهد کرد اظهار کرد: این پروژه در ساختار اجتماعی شهر مؤثر خواهد بود

وی با اشاره به اینکه زنجان به لحاظ فرهنگی هویت یکپارچه دارد که باید تقویت شود، افزود: اجرای پروژه‌های متعدد برای حفظ ساختار اجتماعی است و بازگشایی محورهای منتهی به پادگان و ۲۲ بهمن در این راستا انجام‌شده است.

آخرین وضعیت بزرگ‌ترین پروژه تاریخی شهیدان کریمی

علیرضا فیروز فر، شهردار زنجان در ادامه بابیان اینکه اولویت‌های مدیریت شهری از سال گذشته تعیین‌شده است اظهار کرد؛: حجم آسفالت‌ریزی در معابر شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای کف‌سازی بازار پایین از سال گذشته آغازشده است گفت: امسال کف سازی بازار به پایان می‌رسد.

شهردار زنجان توجه به نقاط محروم را از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری دانست و گفت: زیرسازی کوی خرداد در این راستا بوده و در حال حاضر آسفالت‌ریزی در این شهرک در حال انجام است.

وی با اشاره به کلنگ زنی بزرگ‌ترین پروژه تاریخی شهیدان کریمی گفت: قرارداد این پروژه هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۹۰ میلیارد تومان به‌منظور ساماندهی زنجان رود تخصیص خواهد یافت و قرارداد آن با قرارگاه خاتم منعقدشده است.

شهردار زنجان بابیان اینکه محدوده اجرای پروژه شهیدان کریمی از سه‌راه امجدبه تا خروجی شهر و تقاطع شقایق است، گفت: مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری است که ۴۰ درصد این پروژه اجراشده و تا پایان سال ۱۰۰ درصد آبیاری به‌صورت مکانیزه صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به استقبال شهروندان زنجانی از گذر گردشگری ملت ادامه داد: گذر گردشگری اشراق نیز در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فیروز فر بابیان اینکه در سال گذشته شاهد رضایت نسبی شهروندان بوده و امسال اهداف متعددی را با راهبردهای شورا در پیش‌گرفته‌ایم گفت: در این راستا به‌منظور حل مشکلات ترافیکی پروژه تقاطع شهیدان کریمی رقم خورد و به‌نوعی ترافیک غرب شهر را ساماندهی خواهد کرد.

تعریف پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف زنجان

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز بابیان اینکه به‌منظور توزیع متعادل امکانات و توسعه شهری در نقاط غرب و شرق شهر زنجان پروژه‌های عمرانی زیادی در این مناطق تعریف‌شده است گفت: در منطقه غرب زنجان وجود فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی و اضافه شدن منطقه لیل آباد در غرب شهر زنجان و نیز توسعه مسکن ملی لزوم اجرای طرح‌های ترافیکی در این مناطق را می‌طلبد.

وی بابیان اینکه با اجرای این پروژه مدیریت شهری گام مثبتی درباز کردن گره ترافیکی این منطقه برداشته است، افزود: مسئولین باید اجرای پروژه شهر هوشمند را تسریع دهد چراکه عملکرد آن کمتر از پروژه‌های عمران شهری نیست.

کد خبر 663287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.