تسهیل تجارت و روابط بین اعضا در منطقه با تقویت اتحادیه پایاپای آسیایی

رئیس کل بانک مرکزی فدراسیون روسیه در پنجاه و یکمین جلسه هیأت مدیره اتحادیه پایاپای آسیایی هدف از برگزاری این اجلاس را تسهیل تجارت و روابط بین اعضا در منطقه مطرح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، الویرا نابیولینا که به عنوان کشور ناظر در این اجلاس حضور یافته بود اظهار کرد: امسال با وجود اعمال تحریم‌ها بر علیه روسیه، کشور ما توانست این شوک‌ها را برخلاف پیش بینی‌ها تحمل کند.

وی درخصوص شرایط اقتصادی کشور روسیه خاطرنشان کرد: امسال بنگاه‌های اقتصادی توانستند خود را با شرایط در حال تغییر وفق دهند و تقاضای مصرفی در حال بهبود است.

رئیس کل بانک مرکزی فدراسیون روسیه درباره سیاست و راهبرد بین‌المللی بانک مرکزی روسیه مطرح کرد: علیرغم اینکه با برخی کشورها ارتباطمان قطع شده است اما گشایش‌های بانکی را با دیگر کشورها داشته‌ایم.

نابیولینا اظهار کرد: علیرغم مشکلات و محدودیت‌هایی که اقتصاد روسیه با آن مواجه است، اقتصاد ما خود را با شرایط منطبق می‌کند و بخش‌های اقتصادی ما پویا و پایدار باقی مانده‌اند. البته به دلیل تحریم‌ها چالش‌ها همیشه پیش روی ما هستند.

وی در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت مبادلات پولی و بانکی و استفاده بهینه از زیرساخت‌های بانکی دو کشور در جهت توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی تصریح کرد: تبادل هیئت‌های فنی و تخصصی بانک‌های مرکزی دو کشور با هدف توسعه و تعمیق روابط پولی و بانکی در این راستا مهم قلمداد می‌شود که اجرایی شده است.

کد خبر 663266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.