کلاهبرداری ۲.۵ میلیاردی از شهروندان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ترفند تماس در بستر شبکه اجتماعی واتس‌آپ و اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی مسابقات رادیویی و تلویزیونی دو و نیم میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه چهار نفر از شهروندان به پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد فرد ناشناسی از طریق بستر شبکه اجتماعی واتس‌آپ با آنها تماس برقرار و با اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی یکی از مسابقات رادیویی و تلویزیونی به منظور جلب اعتماد اطلاعات شخصی آنها از جمله کد ملی، نام و نام‌خانوادگی و نام پدر را به شکات اعلام می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: این فرد پس از جلب اعتماد قربانیان خود اقدام به دریافت شماره و رمز کارت بانکی شکات و در فرصتی مناسب حساب آنها را خالی می‌کند.

وی با بیان اینکه این فرد کلاهبردار موفق شده بود از طریق به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی شاکیان مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را کلاهبرداری کند، ادامه داد: با اقدامات علمی و تخصصی و جست‌وجوی هوشمندانه در فضای مجازی، هویت اصلی متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی توسط کارشناسان این پلیس دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از شاکیان پرونده از تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندان به تماس‌هایی که از پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی با عنوان برنده شده در مسابقات رادیویی و تلویزیونی با آنها برقرار می‌شود توجه نکرده و تحت هیچ شرایطی روی لینک‌هایی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود کلیک نکنند.

کد خبر 663263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.