صدور ۲ هشدار زرد همراه با وقوع تندباد لحظه‌ای و بارش‌های رگباری در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به دو هشدار سطح زرد هواشناسی از رگبار باران بهاری همراه با رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق مستعد همراه با گردوخاک و کاهش دید موقتی خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز آسمان در بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا تا روز شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار شرایط رشد ابر، گاهی وزش باد شدید همراه با گردوخاک موقتی و در مناطق مستعد رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بارش‌های رگباری بیشتر در روز جمعه مورد انتظار و شدت وزش باد در نیمه شرقی و شمالی استان خواهد بود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی از اواخر فردا تا روز _جمعه پنجم خردادماه_ در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه همراه با رگبار باران بهاری گاهی با رعدوبرق، احتمال تگرگ و وقوع صاعقه در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

امینی ادامه داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در جاده‌ها، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون و درون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار دوم سطح زرد هواشناسی با فعالیت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق مستعد همراه با گردوخاک و کاهش دید موقتی، گفت: فعالیت این سامانه از بعدازظهر امروز آغاز و تا اواخر وقت شنبه ششم خردادماه تداوم دارد که شدت آن پایان هفته پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های مهاباد، بادرود، خوانسار-، اصفهان، دهق، انارک، مورچه‌خورت، میمه، کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز است.

امینی افزود: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه ساعات بعدازظهر با کاهش دید به واسطه گردوخاک همراه است.

وی اظهار کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و نبود توقف در زیر درختان توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 663231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.