بیش از ۶ میلیون نفر در کشور، تحت پوشش بیمه سلامت هستند

برخورداری از بیمه و حمایت‌های درمانی، از موارد حائز اهمیت برای هر فرد محسوب می‌شود و سازمان بیمه سلامت به عنوان یکی از متولیان امر، زمینه بیمه رایگان افراد کم‌برخوردار را نیز فراهم کرده است و اکنون بیش از شش میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی ناصحی؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در یک سال گذشته در مناطق کم‌برخوردار کشور حضور فعال داشته است و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این مناطق تحت پوشش بیمه سلامت به‌صورت رایگان قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از شش میلیون و ۴۰۰ نفر به‌صورت رایگان در کل کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، افزود: بیشتر بیمه‌شدگان با حداقل پرداختی از خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت در کشور بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به صندوق بیماران صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت، ادامه داد: هزینه درمان بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج بسیار بالا است؛ بنابراین بیماران نیازمندی که تحت پوشش بیمه سلامت و دارای بیمه تکمیلی نیز هستند، می‌توانند برای کاهش هزینه‌های درمان از خدمات این صندوق نیز بهره‌مند شوند.

اطلاع از وضعیت پوشش بیمه درمانی با شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶*

محمدحسین صفاری؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند و تمام شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت پوشش بیمه درمانی خود مطلع شوند.

وی با تاکید بر اینکه بیماران خاص، ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه و بیماران نادری که فاقد هر نوع بیمه درمانی باشند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت، افزود: با تأیید نوع بیماری توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت این بیماران، پوشش بیمه ذیل صندوق بیمه ایرانیان برای این افراد برقرار خواهد شد. فهرست بیماری‌های نادری که بر این اساس تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت توسط شورای عالی بیمه اعلام خواهد شد.

کد خبر 663226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.