معرفی باغ گیاه شناسی مشهد

شاید شما در سفر به مشهد فقط اطلاعاتی درباره‌ی پارک‌های معروف آن مانند پارک ملت و کوه‌سنگی داشته و یا حتی از نزدیک آن را دیده باشید.

در مشهد پارک‌های تفریحی بزرگ زیادی وجود دارند که در بین آن‌ها باغ گیاه شناسی مشهد آنچنان معروف نیست و تا حدی ناشناخته است. تفریحات و سرگرمی‌های مختلفی که در این باغ وجود دارد هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان هیجان انگیز است. در ادامه با معرفی باغ گیاه شناسی مشهد و بررسی ویژگی‌های آن همراه ما باشید.

آشنایی با باغ گیاه شناسی مشهد

باغ گیاه‌شناسی مشهد یکی از باغ‌های دیدنی و گردشگری است که مورد استقبال مسافران و حتی گردشگران خارجی زیادی قرار می‌گیرد. این باغ با تلاش بسیاری از افراد و پیمانکاران در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. اگر به این باغ سری زده باشید حتماً می‌دانید وسعت آن آنقدر زیاد است که وقت کافی برای بازدید از آن نخواهید داشت. بسیاری از مسافرانی که با بلیط قطار و یا هواپیما به مشهد سفر می‌کنند، از مسافران دیگر چیزهایی درباره باغ گیاه شناسی شنیده‌اند. در این باغ گیاه‌شناسی انواع درختان و پوشش گیاهی مختلف وجود دارد و از قسمت‌های تفریحی و دیدنی متفاوتی تشکیل شده است. برای بازدید از باغ گیاه شناسی مشهد باید حتماً از قبل برنامه‌ریزی کنید، بازدید از همه جای آن کار دشوار و زمان‌بری است‌. در باغ گیاه‌ شناسی مشهد سالن‌های مختلفی هم وجود دارند که برای برگزاری همایش و مراسم‌هابسیار مناسب خواهد بود. در ادامه با ویژگی‌های دیگر این باغ بیشتر آشنا خواهیم شد.

باغ گیاه شناسی مشهد کجاست؟

باغ گیاه شناسی مشهد در بلوار جمهوری، نرسیده به پل غدیر واقع شده و دارای دو در ورودی است. شما برای بازدید از این مجموعه باید از ورودی شماره ۲ که در نزدیکی پل غدیر واقع شده است مراجعه کنید. ورودی اول در خیابان پروین اعتصامی ۲۶ است که برای ورود کارکنان باغ گیاه‌شناسی مشهد است. برای مراجعه به این باغ باید از ساعات کار باغ گیاه شناسی مشهد مطلع باشید. این باغ از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۱ شب از علاقه‌مندان میزبانی خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر از این باغ می‌توانید با تلفن باغ گیاه شناسی مشهد به شماره ۸-۰۵۱۳۳۴۹۰۰۱ تماس بگیرید. قیمت بلیط باغ گیاه شناسی مشهد نیز برای ورود حدود ۱۰ هزارتومان است. اما برای بخش‌های دیگر مانند پارک ژوراسیک باید هزینه جداگانه بپردازید.

چطور به باغ گیاه شناسی مشهد برویم؟

به دلیل اینکه باغ گیاه شناسی از مرکز شهر فاصله نسبتاً زیادی دارد، احتمالاً دسترسی به آن برای برخی از افراد ساده نخواهد بود. خوشبختانه با وجود سرویس حمل و نقل همگانی دسترسی به این مجموعه امکان پذیر است. اما از چه مسیرهایی برای بازدید از باغ گیاه شناسی مشهد باید استفاده کرد؟

  • میدان آزادی

یکی از بهترین مسیرهایی که برای رفتن به باغ گیاه شناسی می‌توانید از آن استفاده کنید، میدان آزادی است. برای استفاده از مترو آزادی باید ۲۰۰ متر به سمت ایستگاه آن حرکت کنید و سوار خط یک شوید. پس از گذشت ۱۰ ایستگاه در ایستگاه غدیر باید از قطار پیاده شده و مسیری ۹۰۰ متری را طی کنید که با خط ۸ اتوبوس پس از یک ایستگاه می‌توانید در ۵۰۰ متری باغ از پیاده شوید و به آن دسترسی داشته باشید.

  • حرم امام رضا (ع)

برای دسترسی به باغ گیاه شناسی مشهد معمولاً دو مسیر از حرم امام رضا وجود دارد. این دو مسیر برای مسافرانی که با بلیط قطار مشهد به این شهر سفر می‌کنند و در اطراف حرم اقامت دارند بسیار مناسب است.

در مسیر اول می‌توانید در ابتدای خیابان طبرسی سوار خطوط BRT شده و پس از گذشت ۴ در میدان پانزده خرداد از اتوبوس پیاده شوید. سپس با پیاده روی به سمت ایستگاه اول در خیابان جمهوری اسلامی، سوار خط ۶۱ شده و در چهارراه پروین اعتصامی پیاده شوید و حدود پانصد متر به سمت باغ پیاده روی کنید. در مسیر دوم هم از میدان بیت المقدس سوار خطوط BRT شوید و مانند مسیر قبل به ترتیب ادامه دهید.

باغ گیاه شناسی مشهد در پاییز

با اینکه در فصل پاییز دیگر خبری از سرسبزی طبیعت نیست، اما باغ گیاه شناسی مشهد در فصل پاییز جشنواره گل‌های داوودی را برای علاقه‌مندان به گل و گیاه برگزار می‌کند. انواع زیادی از گونه‌های مختلف داوودی در ایران پرورش داده می‌شوند که بیش از ۷۰۰ نمونه از آن‌ها در جشنواره‌های پاییزی باغ گیاه شناسی در مشهد حضور دارند. گل‌های داوودی جدا از اینکه زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند، به عنوان گیاه دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معرفی باغ گیاه شناسی مشهد

کافی شاپ و رستوران باغ گیاه شناسی مشهد

در باغ گیاه شناسی علاوه بر بخش‌های مختلف تفریحی و گل‌های گیاه شناسی مشهد، امکانات رفاهی دیگری نیز فراهم شده است. پس از گشت و گذار در باغ و بازدید از دیدنی‌های آن می‌توانید برای رفع خستگی و افزایش انرژی خود برای ادامه راه از رستوران‌های موجود در مجموعه استفاده کنید. رستوران بوتانیک با منوی غذایی عالی در انواع ایرانی و عربی از میهمانان پذیرایی به عمل می‌آورد. البته رستوران رز در همین مجموعه نیز جزو رستوران‌های خوب باغ گیاه شناسی هستند. کافی شاپ باغ گیاه شناسی مشهد نیز با انواع دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های تازه گرم و سرد آماده پذیرایی از شما در تفریحات باغ گیاه شناسی است.

گیاهان دارویی باغ گیاه شناسی مشهد

یکی از بخش‌های باغ گیاه شناسی مشهد، باغ گیاهان دارویی است که حدود ۵/۱ هکتار از مجموعه به آن اختصصاص داده شده است. این قسمت به ما یادآوری خواهد کرد که علم گیاه درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی که به این قسمت از باغ گیاه شناسی می‌رسید، عطر و بوی گیاهان دارویی فضا را از خود مملو کرده است. یک دمنوش‌سرا نیز در این قسمت وجود دارد تا انواع دمنوش‌های گیاهی تازه را به بازدیدکنندگان خود عرضه کند.مجموعه‌ای متنوع از گیاهان را در باغ گیاه شناسی مشهد خواهید دید. ۱۱ غرفه گیاهی و ۳۰۰ نوع گیاه دارویی در این باغ قرار دارد.

پارک ژوراسیک

یکی از جدیدترین و بهترین بخش‌های باغ گیاه شناسی مشهد، پارک ژوراسیک آن است که مورد استقبال کودکان و خانواده‌های زیادی قرار می‌گیرد. حدود ۳۰ دایناسور سخنگو و گونه‌های مختلف دایناسورها در این پارک شبیه سازی شده‌اند و مساحتی حدود ۲ هکتار را اشغال کرده‌اند. این باغ بزرگ‌ترین باغ ژوراسیک درکل کشور است و شبیه‌سازی آن آنقدر زیباست که هیجانی بدون وصف را برایتان ایجاد خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از پارک ژوراسیک را از دست ندهید.

معرفی باغ گیاه شناسی مشهد

آبشارها و برکه‌های باغ گیاه شناسی

علاوه بر بخش‌های گیاهی باغ گیاه شناسی، چند آبشار و برکه زیبا نیز در این مجموعه ساخته شده و به فضای باغ زیبایی و طبیعت منحصر به فردی را القا کرده است. برای عکاسی و لذت از طبیعت می‌توانید از سه آبشار و برکه باغ استفاده کنید. ماهیگیری باغ گیاه شناسی مشهد را نیز می‌توانید در برکه ماهیگیری تجربه و حتی در صورت تمایل آن را طبخ کنید.

در انتها

در این مقاله با معرفی جاهای دیدنی باغ گیاه شناسی و اطلاعاتی درباره‌ی ساعات بازدید و آدرس آن همراه شما عزیزان بودیم. امیدواریم که در سفر خود به مشهد از دیدن این باغ و سرگرمی‌های آن لذت ببرید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر، خرید بلیط هواپیما و بهره‌مندی از تخفیف می‌توانید به سایت یوتراوز مراجعه کنید.

کد خبر 663142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.