گوشی وان پلاس ساخت کجاست +  نظرات کاربران در مورد وان پلاس

گوشی وان پلاس ساخت کجاست؟ برند وان پلاس را چقدر می‌شناسید؟ در مقایسه وان پلاس و شیائومی، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟

برند one plus از سال 2013 کار خودش را در بازار موبایل آغاز کرد. رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار و با قیمت کمتر، از سیاست‌های اصلی این برند است. استفاده از بالاترین سطح سخت‌افزارهای بازار و قیمت مناسب‌ از ویژگی‌های اصلی این گوشی‌ هوشمند به شمار می‌رود. تا جایی که این برند را با نام «قاتل پرچم‌دارها» نیز می‌شناسند. در ادامه به سراغ جواب سؤال گوشی وان پلاس ساخت کجاست می‌رویم و سپس این برند را با بررسی قیمت و خرید گوشی وان پلاس 11 با جزئیات بیشتر بررسی می کنیم .

گوشی وان پلاس ساخت کجاست؟

دفتر اصلی شرکت وان پلاس در شهر شنزن چین قرار دارد و نزدیک به 10 سال است که در بازار موبایل فعالیت می‌کند.

اوپو الکترونیکس کورپ که بیشتر با نام OPPO شناخته می‌شود، از هولدینگ‌های معروف چینی است. این هولدینگ کار خودش را از سال 2001 شروع کرده و در بازارهای مختلفی از جمله تولید وسایل الکترونیک، کتابخوان، مدیا پلیرهای قابل‌حمل و گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. این شرکت در سال 2014 بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در چین بود. این برند در بازارهای جهانی نیز در رعده‌ی پنجم سهم بازار قرار دارد.

وقتی صحبت از سؤال گوشی وان پلاس ساخت کجاست به میان می‌آید، باید نیم‌نگاهی به هولدینگ اوپو داشت. برند وان پلاس در سال 2013 با سرمایه‌گذاری همین برند به ثبت رسید. اما به‌مرور سعی کرد تا خودش را از هولدینگ اوپو جدا کند و با یک نام معتبر و جدید مطرح شود. با این حال نمی‌توان منکر همکاری‌های این شرکت‌ها با یکدیگر شد.

آشنایی با محصولات وان پلاس

این برند نیز به مانند دیگر برندها محصولاتش را در سه دسته‌بندی پرچم‌دار، میان‌رده و پایین‌رده تولید می‌کند.

درواقع سیاست کلی وان پلاس در این سال‌ها پیروی از ترفند «تیک» - «تاک» بوده است. به نحوی که هرسال ابتدا از نسخه‌ی جدید و اصلی گوشی‌های خود رونمایی می‌کند. این سری از گوشی‌ها اغلب با ترکیب اسم برند و نسخه‌ی گوشی در بازار عرضه می‌شوند. برای مثال گوشی وان پلاس 11 و وان پلاس 11 پرو جدیدترین محصول این برند هستند که فقط چند ماه از رونمایی آن‌ها می‌گذرد. همچنین وان پلاس 10 و وان پلاس 10 پرو نیز محصولاتی بودند که در سال 2022 رونمایی شد.

پس از گذشت چند ماه نوبت به گام «تاک» می‌رسد. وان پلاس برای راضی نگه داشتن خریداران میان‌رده، با کاهش رزولوشن صفحه‌نمایش و استفاده از کارت حافظه‌ی پایین‌تر، سعی کرده تا قیمت مدل‌های اصلی‌اش را کمی پایین‌تر نیز بیاورد. این سری از گوشی‌های وان پلاس اغلب با اضافه شدن یک حرف انگلیسی به اسم اصلی شناخته می‌شوند. برای مثال گوشی One Plus 10 T یا One Plus 11 R در دسته‌ی دوم گوشی‌های وان پلاس قرار می‌گیرند.

گوشی وان پلاس ساخت کجاست +  نظرات کاربران در مورد وان پلاس

محصولات میان رده و پایین رده‌ی وان پلاس

در سال‌های اولیه وان پلاس چندان علاقه‌ای به فعالیت در بازارهای پایین‌رده و میان‌رده نداشت. اغلب در سال فقط از یک گوشی جدید رونمایی می‌شد و این گوشی هم جزء پرچم‌دارهای بازار بود. ولی این رویه از سال 2022 تغییر کرده است. در حال حاضر می‌توانید محصولات میان‌رده و پایین‌رده‌ی وان پلاس را نیز در بازار پیدا کنید.

سری Ace وان پلاس (شامل one plus Ace pro و one plus Ace) در حال حاضر نماینده‌ی اصلی محصولات میان‌رده این برند محسوب می‌شود. علاوه بر این، برای خرید گوشی‌های ارزان‌تر می‌توانید به سراغ سری Nord وان پلاس نیز بروید.

گوشی وان پلاس ساخت کجاست +  نظرات کاربران در مورد وان پلاس

نظرات کاربران در مورد گوشی وان پلاس

تا اینجا به سؤال گوشی وان پلاس ساخت کجاست و سیاست‌های اصلی برند وان پلاس پرداخته‌ایم. اما سؤال بعدی این است که کاربران چه نظری درباره‌ی گوشی‌های وان پلاس دارند؟ تا چه میزان وان پلاس توانسته نظر کاربران را جلب کند؟

برای مثال آرمان می گوید :

واقعا وان پلاس 11 نسبت به قیمتش بی نظیره ولی نمیدونم چرا توی ایران نیست این گوشی تو بازار جهانی فکر میکنم ۷۰۰ دلار قیمت خورده و جالب اینجاست تو یکی از سایت ها با قیمت ۵۵ تومن به فروش میره یعنی هم قیمت s22 ultra که ۱۲۰۰ دلار شده . یا s23 ultra حدودا ۱۰۰ دلار گرونتر از آیفون ۱۳ پرو مکس هست ولی توی ایران آیفون ۱۳ حتی از s23 ultra هم گرونتره در صورتیکه s23 ultra توی آلمان هم قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس هست یا s23 ultra با حافظه ۲۵۶ و رم ۸ توی آلمان ۱۴۰۰ یورو هست ولی توی ایران ۲۵۶ گیگ با رم ۱۲ فقط ۶۰ تومن هست یعنی ۱۰ تومنم ارزونتره. و گوشی وان پلاس باید توی ایران با هزینه مالیات و گمرک... ۳۶ تومن باشه . اگر این گوشی ۳۶ تومن بود توی ایران واقعا شاهکار بود فقط دوربینش یه مقداری از s23 ultra ضعیف تره چون توی یوتوب مقایسه هارو دیدم ولی باز عالی هست و ۷۰۰ دلار مفته . توی آلمان ولی ۹۰۰ یورو هست بازم عالیه ک ۵۰۰ یورو از s23 ultra ارزونتره . شارژر ۱۰۰ واتی بی نظیر

شاهرخ در مورد قیمت گوشی وان پلاس 11 می گوید:

تو مارکت خود اون بازار حدود 850 دلاره که قطعا عمده وارد نمیشه با دلار 45 تومانی میشه حدود 38 با کرایه و اینا میشه 40 و ریجسترش هم نهایت 5 که در میاد 45 که بازم زیاده

وان پلاس، قاتل پرچمدارها!

لقبی که طرفداران وان پلاس به گوشی‌های این برند می‌دهند، قاتل پرچمدارها (Flagship Killer) است. دلیلی که گوشی‌های وان پلاس به این اسم معروف شده‌اند، رقابت هیجان‌انگیز محصولات این برند با پرچم‌دارهای دنیاست.

گوشی Oneplus 11 پرچم‌دار گوشی‌های oneplus بوده و قدرت و زیبایی بی‌حدوحصر را ترکیب کرده است. این گوشی با بهترین سخت‌افزارهای روز دنیا از جمله پردازنده Snapdragon8 Gen2 با 16 گیگ Ram تولید شده است. باتری قدرتمند Oneplus 11 تا 108 ساعت گوشی را روشن نگه می‌دارد و فقط در 25 دقیقه از یک تا صددرصد شارژ می‌شود. دوربین سه‌گانه Oneplus با تکنولوژی پیشرفته HDR رنگ‌ها را همان‌طور که هستند ضبط می‌کند و حین فیلم‌برداری تا 8K کیفیت دارد. برا همین است که خرید خرید گوشی وان پلاس 11 نسبت به سایر برند ها و رقبا صرفه اقتصادی دارد

گوشی وان پلاس ساخت کجاست +  نظرات کاربران در مورد وان پلاس

مقایسه گوشی‌های وان پلاس و شیائومی، کدام یک بهتر هستند؟

مقایسه گوشی‌های شیائومی و وان پلاس اغلب در ذهن کاربران رخ می‌دهد. هر دوی این محصولات در چین تولید می‌شوند و نسبت به دیگر گوشی‌های بازار قیمت مناسبی دارند.

شیائومی جایگاه سوم را در بازارهای جهانی دارد. درحالی که برند وان پلاس به سختی خودش را در بین 20 برند برتر سال جای داده است. شیائومی حضور گسترده‌ای در بازارهای میان‌رده و پایین‌رده دارد. درحالی که تمرکز اصلی وان پلاس روی پرچمدارهای بازار است.

تفاوت‌های سخت افزاری شیائومی و وان پلاس

برای مثال وان پلاس در سال‌های اخیر برای دوربین‌های هوشمند خود، به سراغ همکاری با شرکت هاسلبلاد رفته است. بهره بردن از پردازنده گرافیکی آدرنو در کنار دوربین‌های هاسلبلاد باعث شده تا عکاسی با گوشی‌های وان پلاس برای کاربران لذت‌بخش‌تر باشد.

همچنین مورد بعدی بحث قیمت گوشی وان پلاس وشیائومی است. گوشی‌های وان پلاس قیمت بهتری دارند. نهایت اینکه خرید وان پلاس را به شیائومی ترجیح بدهید یا خیر، بستگی به کاربر خواهد داشت.

جمع بندی

وقتی سوال گوشی وان پلاس ساخت کجاست مطرح می‌شود، اول از همه بحث چینی بودن این محصولات به میان می‌آید. اما وان پلاس جزء بهترین گوشی‌های هوشمند ساخت چین است. این برند از سال 2013 کار خودش را شروع کرده و هرسال سعی داشته با عرضه‌ی یک نسخه‌ی جدید، با پرچمدارهای بازار رقابت کند. تا جایی که کاربران لقب قاتل پرچمدارها را برای آن انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 663134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروز BG ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 3
    کاش وان‌پلاس چینی نبود.نمیشه به گوشی چینی اعتماد کرد.