بارسلونا، میزبان یک دوقلوی دیجیتالی لازانیایی

مدیران بارسلونا در اسپانیا در حال توسعه یک دوقلوی دیجیتالی شبیه به لازانیا هستند؛ این ابزار مانند لازانیا که شامل لایه‌هایی از پاستا، سس و پنیر است، بخش‌های مختلفی از سیستم‌ها را برای ایجاد یک ماکت مجازی از شهر در بر خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوقلوی دیجیتال بارسلونا در لایه اول خود تصویری مجازی از واقعیت فیزیکی شهر شامل نقشه، تصاویری از شهر، عکس‌های ماهواره‌ای، مبلمان خیابانی، درختان، سازه‌ها و مردم را در بر خواهد گرفت. علاوه بر این، مدیران در نظر دارند به منظور نشان دادن و نظارت بر عملکرد شهر، جزئیات بیشتری را در لایه‌های بالاتر به دوقلوی دیجیتال اضافه کنند، به‌ویژه سیستم‌هایی را در آن در معرض نمایش قرار دهند که عملکرد و رفتار شهرها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در واقع، مدیران شهر می‌خواهند پروژه‌ای بسیار بلندپروازانه را پیاده کنند که دوقلوی دیجیتال آن امکان نظارت بر آلودگی هوا، آلودگی صوتی، نحوه توزیع مواد و کالاها، مدیریت ترافیک و نحوه عبور و مرور شهروندان را در سراسر شهر فراهم می‌آورد، ضمن این‌که افزودن قوانینی برای مدیریت مناسب تمام موارد ذکر شده در رأس اهداف آن‌ها برای توسعه دوقلوی دیجیتال شهر به‌شمار می‌رود.

عملکرد دوقلوی دیجیتال در بارسلونا

بارسلونا نوعی دوقلوی دیجیتال را توسعه داده است که می‌تواند با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود نقش مهمی در تحقق اهداف بلندپروازانه شهر در زمینه طراحی شهری آینده ایفا کند. این بستر ابزاری را برای ارزیابی عملکرد خدمات شهری فراهم می‌آورد و از این طریق می‌تواند امتیاز ویژه بارسلونا (شهر ۱۵ دقیقه‌ای) را تقویت کند. این امتیاز مبتنی بر دسترسی به تمام خدمات و امکانات شهری با حداکثر یک ربع ساعت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است که کیفیت زندگی را از جنبه‌های مختلف برای شهروندان بهبود بخشیده است.

بارسلونا، میزبان یک دوقلوی دیجیتالی لازانیایی

دوقلوی دیجیتال به مدیران بارسلونا کمک خواهد کرد مناطقی را که از مزایای رویکرد ۱۵ دقیقه‌ای برخوردار نیست، شناسایی کنند و به اعمال اقدامات مناسب در آن‌ها بپردازند تا شرایط لازم را برای تأمین نیازهای ساکنان تنها از طریق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری فراهم بیاورند که این کار به سهم خود می‌تواند کاهش انتشار گازهای آلاینده و افزایش سلامت جسمی و روانی مردم را به دنبال داشته باشد.

جالب است بدانید که درست مانند افزودن لایه‌های مختلف به لازانیا، مدیران در نظر دارند در مرحله دوم توسعه دوقلوی دیجیتال شهری، پیچیدگی‌های بیشتری را به آن بیفزایند تا از این طریق، طراحی شهری را متحول کنند و در واقع، سیستم‌های دیجیتالی، اجتماعی و فیزیکی بیشتری را در آن بگنجانند.

ارزیابی اثرات ناشی از اعمال تغییرات کوچک در طراحی شهری از دیگر قابلیت‌های دوقلوی دیجیتال بارسلونا خواهد بود که به دنبال آن، امکان بهبود کیفیت هوا و کاهش سطح آلودگی صوتی در سراسر شهر فراهم خواهد آمد.

بارسلونا، میزبان یک دوقلوی دیجیتالی لازانیایی

کد خبر 663120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.