استقلال - نساجی / جدال خارجی‌ها برای رسیدن به فینال

در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، تیم‌های استقلال و نساجی به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، دو تیم استقلال و نساجی امروز _چهارشنبه سوم خردادماه_ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که روزهای گذشته، لیگ برتر با قهرمانی رقیب دیرینه آبی‌پوشان یعنی پرسپولیس به پایان رسید و حالا شاگردان ساپینتو تلاش می‌کنند جبران مافات کنند و تنها جام باقی مانده این فصل را از آن خود کنند.

مسیر دشوار آبی‌ها برای رسیدن به نیمه‌نهایی

شاگردان ریکاردو ساپینتو در همان ابتدای رقابت‌های جام حذفی و در مرحله یک‌شانزدهم به مصاف حریف لیگ برتری خود یعنی تراکتور رفتند و با نتیجه دو بر یک از سد شاگردان خمز گذشتند تا مهیای جدال با ملوان بندر انزلی شوند. آبی‌ها با پیروزی دو بر صفر برابر شاگردان زارع خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی رساندند تا در این مرحله با قرعه دشوار و لیگ یکی خود یعنی پارس جنوبی جم مواجه شوند. استقلال در این مرحله موفق شد با پیروزی یک بر صفر در مقابل شاگردان امید روانخواه به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند. در واقع می‌توان گفت شاگردان ساپینتو از جمله تیم‌هایی به شمار می‌روند که برای تصاحب جام حذفی انگیزه فراوانی دارند و با توجه به رقابت‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند، یکی از مدعیان شایسته این دوره خواهند بود.

استقلال _ نساجی/ جدال خارجی‌ها برای رسیدن به فینال

مدافع عنوان قهرمانی چگونه به نیمه‌نهایی رسید؟

نساجی مازندران که فصل گذشته با هدایت ساکت الهامی موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی شد، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مرحله یک‌شانزدهم با نتیجه دو بر یک از سد فجر سپاسی شیراز گذشت تا آماده جدال با آلومینیوم اراک در مرحله یک‌هشتم نهایی شود. شاگردان هرناندس در تقابل با شاگردان رحمتی در طول ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی موفق به کسب پیروزی نشدند اما در ماراتن پنالتی‌ها با نتیجه شش بر پنج نماینده اراک را از پیش رو برداشتند. بازیکنان نساجی در مرحله یک‌چهارم برابر شاگردان مجتبی حسینی صف‌آرایی کردند و پس از شکست سه بر صفر این تیم، خود را به مرحله نیمه‌نهایی رساندند تا برای حفظ عنوان قهرمانی با یک قرعه دشوار مواجه شوند.

استقلال _ نساجی/ جدال خارجی‌ها برای رسیدن به فینال

حواشی استقلال را احاطه کرده است!

شاگردان ساپینتو در شرایطی پا به رقابت‌های نیمه‌نهایی جام حذفی می‌گذارند که در لیگ برتر با کسب ۶۲ امتیاز از مجموع ۳۰ مسابقه و قرار گرفتن در جایگاه سوم به کار خود پایان دادند. تمام ناکامی آبی‌ها در همین مورد خلاصه نمی‌شود، چراکه استقلال پیش از این هم با خبر حذف از رقابت‌های آسیایی به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای روبه‌رو شده بود.

از طرفی آبی‌های پایتخت مدتی است با مشکلات مدیریتی از قبیل پرداخت نشدن مطالبات خود مواجه شده‌اند و سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از مسابقه هم با اشاره به همین موضوع اظهار کرد به رغم اینکه مسائل مالی گریبانگیر استقلال است اما شاگردان ساپینتو بی‌توجه به این موضوع و با هدف شکست نساجی آماده این مصاف خواهند شد. سرمربی آبی‌ها در میان صحبت‌های خود به لغزش‌های سیاوش یزدانی و پیوستن وی به سپاهان اشاره کرد که همین موضوع نشان می‌دهد استقلال در لیگ بیست‌ودوم با مشکلات درون‌خانوادگی هم دست و پنجه نرم کرده است‌.

استقلال _ نساجی/ جدال خارجی‌ها برای رسیدن به فینال

نساجی و انگیزه‌های خاص مقابل استقلال

شاگردان هرناندس در لیگ برتر وضعیت مطلوبی را تجربه نکردند و تا مقطعی هم از گزینه‌های سقوط به لیگ آزادگان بودند اما جدایی حمید مطهری از این تیم، قرار گرفتن کارلوس هرناندس اسپانیایی در رأس کادر فنی نساجی و لغزش تیم‌های انتهای جدول سبب شد نماینده شمال در لیگ برتر ماندگار شود. در واقع در این دوره از مسابقات تنها امید شاگردان هرناندس ادامه دادن مسیر موفق جام حذفی است و باید دید این تیم می‌تواند استقلال را با انگیزه دبل قهرمانی در جام حذفی از پیش رو بردارد یا خیر.

هر دو تیم، پُرگل به جام حذفی رسیدند

نکته جالب توجه در خصوص تقابل شاگردان ساپینتو و هرناندس در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی این است که هر دو تیم جدال پایانی خود در لیگ برتر را پرگل پشت سر گذاشتند. استقلال در هفته آخر موفق شد با نتیجه هفت بر یک تراکتور تبریز را با شکستی سنگین مواجه کند و در سوی مقابل نیز تیم نساجی برابر پرسپولیس با نتیجه چهار بر صفر مغلوب حریف تهرانی خود شد تا به این ترتیب هر دو تیم با پشت سر گذاشتن رقابت‌هایی پرگل اما متفاوت، آماده رویارویی با یکدیگر شوند.

همچنین در صورت پیروزی آبی‌ها مقابل نساجی به احتمال فراوان در مرحله نهایی، شاهد شهرآورد پایتخت خواهیم بود که همین موضوع می‌تواند نویدبخش یک جدال مهیج بین استقلال و نماینده شمال باشد.

استقلال _ نساجی/ جدال خارجی‌ها برای رسیدن به فینال

کد خبر 663096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.