بهره‌برداری از دومین نیروگاه برق خورشیدی در منطقه ۱۵ اصفهان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: دومین نیروگاه برق خورشیدی با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال با توان تولیدی بیش از ۳۵ مگاوات در سال، روی بام ساختمان اداره خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۵ به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، هوشنگ نظری‌پور اظهار کرد: انرژی خورشیدی عظیم‌ترین منبع انرژی در جهان است، این انرژی پاک، ارزان و بی‌پایان بوده و در بیشتر مناطق کره زمین قابل استحصال است.

وی با بیان اینکه محدودیت منابع فسیلی و پیامدهای حاصل از تغییرات زیست محیطی و آب‌وهوای جهانی، فرصت‌های مناسبی را برای رقابت انرژی خورشیدی با انرژی‌های فسیلی به‌ویژه در کشورهایی با ظرفیت بالای تابش ایجاد کرده است، افزود: در همین راستا و برای حفظ منابع پایدار شهری، دومین نیروگاه فتوولتاییک روی بام ساختمان اداره خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۵ با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این نیروگاه متشکل از ۴۲ عدد پنل خورشیدی ایرانی و یک دستگاه مبدل برق ac به dc با توان تولیدی بیش از ۳۵ مگاوات در طول سال است.

وی با بیان اینکه برق حاصل شده از این نیروگاه خورشیدی به‌صورت مستقیم به شبکه توزیع برق شهری انتقال پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: پیش‌تر برق تولیدی نیروگاه خورشیدی ساختمان اداری منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با ظرفیت اسمی ۶۰ کیلووات وارد مدار و چرخه توزیع برق شهری قرار گرفته بود.

نظری‌پور ادامه داد: در حال حاضر با بهره‌برداری از نیروگاه جدید ۱۵ کیلوواتی در شهرداری منطقه ۱۵ و افزایش میزان برق تولید شده، در مجموع ظرفیت برق حاصل از این دو نیروگاه در این منطقه به ۷۵ کیلو وات افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: برق حاصل از انرژی این دو نیروگاه خورشیدی در طول سال به بالغ بر ۱۴۰ مگاوات خواهد رسید.

کد خبر 663036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.