پیرمرد بازفتی بر اثر صاعقه فوت کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به فوت پیرمرد ۶۰ ساله بر اثر صاعقه، گفت: همه ساله به علت برخورد صاعقه در منطقه بازفت تلفات جانی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز _سه‌شنبه دوم خردادماه_ در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: یک نفر از عشایر شهرستان کوهرنگ بر اثر برخورد صاعقه جان باخت. این فرد یک مرد ۶۰ ساله از عشایر در منطقه کیارس بازفت شهرستان کوهرنگ است. به محض اطلاع از برخورد صاعقه به مرد عشایری، امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کوهرنگ برای امدادرسانی به خانواده‌های منطقه کیارس اعزام شدند.

وی افزود: جسد فرد متوفی پس از انتقال به پایین کوه به مقامات انتظامی تحویل داده شد. از مردم منطقه به ویژه عشایر درخواست داریم از استقرار در ارتفاعات خودداری کنند و در مکانی امن قرار گیرند. همه ساله به علت برخورد صاعقه در منطقه بازفت تلفات جانی رخ می‌دهد که بیشتر آن‌ها محل استقرارشان در دامنه کوه و ارتفاعات منطقه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: حضور به‌موقع گروه‌های امدادی در صحنه حوادث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امر علاوه‌بر نجات جان مردم موجب افزایش رضایتمندی از خدمات دولتی شده است‌، همچنین افزایش حس اعتماد و امنیت ازجمله عوامل توسعه کشور است.

وی تاکید کرد: در زمان بروز حوادث، فرد حادثه‌دیده و افرادی که در محل حضور دارند با ورود خودروهای امدادی و نیروهای آتش‌نشانی و امداد و نجات، به حس آرامش و نجات از بحران دست می‌یابند، همچنین علاوه بر حضور به‌موقع نیروها در صحنه، حتی مشاهده نیروهای امدادی در مراکز و پایگاه‌های فعالیتی به‌نوعی موجب ایجاد حس اعتماد و امنیت روانی در جامعه می‌شود.

مثنوی گفت: تنها وظیفه هلال احمر نجات جان درماندگان نیست، کمک به کاشت درخت و ترویج فضای سبز و به پیوست آن بهبود سطح رفاه و زندگی مردم، از اولویت‌های برنامه‌ای هلال احمر است.

کد خبر 663034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.