هر متر ورق رنگی چند کیلو است؟

یکی از مسائلی که افراد در هنگام خرید ورق‌های فولادی از جمله ورق رنگی با آن روبرو هستند، مسئله وزن این ورق‌ها است. زیرا وزن هر متر ورق رنگی می‌تواند در قیمت آن نیز تاثیرگذار باشد و ورق در صورت داشتن وزن بالاتر، قیمت بالاتری نیز داشته باشد.

وزن هر متر ورق رنگی به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند بر حسب فاکتورهای مختلف متفاوت باشد. اما چگونه می‌توان به وزن دقیق این محصول دست یافت و هر متر ورق رنگی چند کیلو است؟

ورق رنگی یکی از انواع ورق‌های سرد و گالوانیزه است. این ورق تحت پوشش‌دهی و فرآوری سطحی قرار گرفته است و پوشش رنگی از جنس پلیمر دارد. داشتن پوشش رنگی پلیمری یکی از مزایای اصلی این نوع ورق‌ها است که سبب افزایش خاصیت ضد خوردگی در ورق می‌شود. این موضوع سبب می‌شود که حتی در صورت بروز خراش با برش در سطح ورق، اکسید شدن آن به راحتی اتفاق نیفتد. جهت مشاهده لیست قیمت فروش ورق گالوانیزه و ورق شیروانی رنگی در مهدفولاد؛ کلیک کنید.

وزن هر متر ورق رنگی تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله ضخامت ورق، جنس ورق، رنگ و پوشش رویی ورق، ابعاد ورق، استانداردها و مشخصات فنی و … می‌تواند متفاوت باشد. این ورق‌ها به طور معمول از جنس فولاد یا آلومینیوم تولید می‌شوند و بنا به متریال به کار رفته در تولید محصول، قیمت و در نتیجه وزن متفاوتی دارند. همچنین برخی از پوشش‌های رنگی قرار گرفته بر روی این ورق‌ها دارای مواد ضد خوردگی است که سبب افزایش وزن نهایی محصول می‌شود.

همچنین ابعاد فیزیکی این ورق‌ها نیز بر وزن آن‌ها تاثیرگذار است و هر چه ورق دارای طول، عرض و ضخامت بیشتری باشد، وزن بیشتری نیز خواهد داشت. این موضوع به استانداردها و مشخصات فنی ورق نیز وابسته است و تولید ورق بر اساس استانداردهای متفاوت می‌تواند نتایج وزنی متفاوتی را رقم بزند.

به همین دلیل اطلاع از وزن هر متر ورق رنگی می‌تواند یکی از چالش‌های روبروی مصرف‌کنندگان و خریداران باشد که شما می‌توانید با فرمول‌های موجود به محاسبه وزن تقریبی آن بپردازد، اما بهتر است برای دانستن وزن دقیق هر متر ورق رنگی، مشخصات فنی و فرآیند تولید محصول را از تولید کننده و یا تامین کننده مورد نظر خود دریافت کنید.

هر متر ورق رنگی چند کیلو است؟

فرمول محاسبه وزن ورق رنگی

یکی از روش‌های محاسبه ورق هر متر ورق رنگی، استفاده از فرمول‌های موجود است. این فرمول‌ها می‌توانند وزن ورق رنگی موردنظر شما را به صورت تقریبی محاسبه کنند. البته محاسبه وزن ورق رنگی به این روش از دقت بسیار بالایی برخوردار نیست و ممکن است پس از اطلاع از وزن دقیق این محصول، تفاوت کمی با وزن محاسبه شده وجود داشته باشد.

شما برای محاسبه وزن ورق فولادی رنگی با استفاده از فرمول باید اطلاعاتی نظیر طول، عرض، ضخامت و نیز چگالی متریال مورد استفاده را در اختیار داشته باشید و در فرمول زیر جایگذاری کنید.

وزن ورق رنگی = طول * عرض * ضخامت * چگالی

در این فرمول باید طول و عرض ورق بر حسب متر، ضخامت بر حسب میلی‌متر و چگالی محصول بر حسب گرم بر متر مکعب قرار داده شود، تا وزن ورق بر حسب کیلوگرم حاصل شود. چگالی ورق رنگی بر اساس چگالی فولاد و در حدود ۷.۸۶ گرم بر سانتی‌متر مکعب است. اگر شما دارای ورق رنگی در ابعاد ۱ متر، ضخامت ۰.۸ میلی‌متر و از جنس فولاد باشید، وزن ورق رنگی موردنظر در حدود ۶ متر محاسبه می‌شود.

شرکت بازرگانی مهدفولاد یکی از شرکت‌های معتبر و شناخته شده در زمینه فروش ورق سرد به سراسر ایران است؛ همان‌طور که گفته شد، ورق سرد قابلیت جوشکاری، کششی بالا و ساختار نرم دارد و عمده استفاده آن در صنعت خودروسازی است. برای اطلاع از قیمت ورق سرد می‌توانید روی کمک کارشناسان ما حساب کنید و بهترین محصول با بالاترین کیفیت را از ما خریداری کنید. دریافت مشاوره از کارشناسان ما باعث می‌شود که شما بتوانید بهترین محصول را مطابق با پروژه موردنظر خود خریداری کنید.

منبع: https://mahdefoolad.com/cold-rolled

کد خبر 662985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.