طرح جامع برای ترافیک شهرکرد تدوین شود

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تدوین طرح جامع ترافیک، اجرای پروژه‌های روگذر و زیرگذر، توسعه جاده سلامت و ایجاد مکان تفریحی و توریستی در شهرکرد بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه دوم خردادماه_ در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرکرد، با اشاره به اینکه این شهر ویترین استان چهارمحال‌وبختیاری است، اظهار کرد: اگر خواهان توسعه و پیشرفت همه‌جانبه در استان هستیم باید با وحدت، همدلی و رفاقت مشکلات را رفع کنیم و به‌صورت یکپارچه و زیر یک چتر برای توسعه آن گام برداریم.

وی افزود: تدوین طرح جامع ترافیک شهرکرد، تکمیل برج‌های دوقلو، اجرای پروژه‌های روگذر و زیرگذر، توسعه جاده سلامت، ایجاد مکان تفریحی و توریستی در شهر، فراهم‌کردن استراحت‌گاه در جوار بیمارستان کاشانی و هاجر برای همراهان بیماران، احیای دشت شهرکرد، ایجاد کمربند سبز حدفاصل شهرکرد تا فرخ‌شهر، انجام اقدامات منسجم فرهنگی، برنامه‌ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت برای پیشرفت شهرکرد، ایجاد شهرک سلامت در منظریه و احداث بیمارستان قلب و عروق در شهرکرد بسیار ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به توانمندی اعضای شورای شهرکرد تصریح کرد: این شهر، کلکسیون اقوام است، لذا برای رفع اختلافات کوچک در استان می‌طلبد نشست‌های مستمر با استفاده از سرمایه‌های انسانی، اندیشمندان و فرهیختگان برگزار شود.

وی تاکید کرد: در حالی که صدور کارت عضویت برای اعضای شوراهای اسلامی الزامی است، برخی اعضا هنوز شناسه حقوقی ندارند، لذا به‌منظور ارج نهادن به جایگاه شوراهای اسلامی، انتظار می‌رود این موارد از اولویت‌ها باشد.

سلیمانی با بیان اینکه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری به‌عنوان عالی‌ترین سطح شورایی در استان فعالیت می‌کند و قانون‌گذار، وظایف متعددی را برای آن مشخص کرده است، افزود: طبق اصل ۱۰۱ قانون اساسی برای رفع تبعیض‌ها و جلب همکاری در تهیه برنامه‌های عمرانی و رفاهی استان و نظارت بر اجرای هماهنگ آن‌ها، در نظام برنامه‌ریزی و بودجه باید از نظر شوراها استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: تعامل در مدیریت‌های شهری و روستایی راهکار مناسبی برای رفع مشکلات است و می‌تواند نجات‌بخش شهر و روستا باشد، در همین راستا اعضای شوراهای اسلامی به‌ویژه شوراهای اسلامی فرادست باید جلسات متعددی با مدیران هر منطقه برگزار کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان در تهیه و تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی باید با دید باز از افزایش محدوده شهرها و افزایش عرضه زمین استقبال کنند، البته احداث و توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی نیز می‌تواند با انحراف مسیر سرمایه‌گذاری از حوزه مسکن به تولید و صنعت، قیمت مسکن را کنترل کند.

کد خبر 662984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.