آب‌نماهای پایتخت باید لایروبی و تجهیز شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در فصل تابستان خانواده‌ها از فضاهای سرسبز شهر استفاده می‌کنند، بنابراین تجهیز آب‌نماهای پایتخت به سیستم چاه اِرت، لایروبی و محافظ جان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _سه‌شنبه دوم خردادماه‌_ دریکصدوچهل‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به شرایط ایمنی آب‌نماهای این کلان‌شهر اظهار کرد: در فصل تابستان خانواده‌ها از فضاهای سرسبز شهری استفاده می‌کنند، بنابراین تجهیز آب‌نماهای پایتخت به سیستم چاه اِرت ، لایروبی و محافظ جان ضروری است.

وی افزود: ایجاد شرایط و وضعیت مساعد و مطلوب در آب‌نماهایی که در فضاهای شهری قرار دارند، موجب می‌شود که کودکان هنگام بازی در معرض شوک الکتریکی و خطرات مربوط به آن قرار نگیرند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حفر چاه ارت گفت: حفر چاه‌های مذکور در راستای اجرای سیستم اتصال به زمین برای جلوگیری از برق‌گرفتگی و تخلیه سریع جریان الکتریکی در بوستان‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه بازدیدهای میدانی انجام شده است و بر اساس مشاهدات آب‌نماهای پایتخت به سیستم چاه ارت و محافظ جان مجهز نیستند، آب ماهیت رسانا دارد و زمانی که کودکان اطراف آب‌نماها مشغول بازی هستند، خطر برق گرفتگی وجود دارد؛ در گذشته اتفاقات این چنینی رخ داده است.

شمس‌احسان خاطرنشان کرد: تجهیز آب‌نماها به‌صورت جدی باید در دستور کار قرار گیرد و چنانچه روند کنونی ادامه داشته باشد، برای شهروندان تبعات جبران‌ناپذیری به‌همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم چاه ارت و محافظ جان در نقاطی همچون باغچه، فضای سبز و زمین‌های چمن که در معرض رطوبت و آب قرار دارد، باید اجرایی شود.

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه علنی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بعضی از محلات تهران اظهار کرد: در محله تقی‌آباد واقع در محدوده منطقه ۱۸ شهرداری تهران، پاکسازی تخلفات ساختمانی انجام شده بود اما باز هم شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این محله هستیم.

وی افزود: در شهرک احمدیه واقع در محدوده منطقه ۱۹ شهرداری تهران نیز ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حال انجام است، به‌طوری که در محله گلاب‌دره بناهای غیرمجاز با سرعت در حال احداث است، لذا باید نظارت‌های شهرداری افزایش پیدا کند.

کد خبر 662972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.