علف‌زنی بسترهای درختکاری فضای سبز شهر قزوین

شهردار قزوین از علف‌زنی بسترهای درختکاری فضای سبز با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی و سرایت آن از اراضی بایر به فضای سبز حاشیه‌ای شهر خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح نگهداشت مجموعه‌های فضای سبز، آب‌نمای بوستان‌های شهری در حال ساماندهی، تعمیر و راه‌اندازی است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نشست هم‌اندیشی و بررسی پروژه‌های ترافیکی به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای رفع معضلات ترافیکی و رفاه حال شهروندان برگزار شد.

وی از آماده‌سازی مسیر برگشت دسترسی به مصلی خبر داد و افزود: عملیات بیس‌ریزی مسیر برگشت دسترسی به مصلی، جنب بوستان بانوان منطقه یک به زودی به پایان خواهد رسید.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: عملیات روکش آسفالت مسیر رفت دسترسی به مصلی به پایان رسیده و در حال حاضر عملیات مسیر برگشت از جمله بیس‌ریزی در حال انجام است، علف‌های هرز حاشیه معابر به منظور جلوگیری از ایجاد حریق و حذف زوائد بصری توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین پاکسازی شد.

صباغی اضافه کرد: با توجه به گرم شدن هوا و به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری، انهار سطح شهر به صورت مستمر توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره پنج خدمات مدیریت پسماند شهرداری قزوین شست‌وشو و پاکسازی می‌شود.

وی از پاکسازی و حمل پسماندهای ساختمانی رها شده در حاشیه جاده اسماعیل‌آباد خبر داد و تاکید کرد: پاکسازی و لایروبی رودخانه بازار توسط عوامل اجرایی ایستگاه شماره دو خدمات مدیریت پسماند شهرداری در دست اجرا است.

شهردار قزوین از علف‌زنی بسترهای درختکاری فضای سبز با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی و سرایت آن از اراضی بایر به فضای سبز حاشیه‌ای شهر خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نگهداشت مجموعه‌های فضای سبز، آب‌نمای بوستان‌های شهری در حال ساماندهی، تعمیر و راه‌اندازی است.

صباغی با بیان اینکه تهیه طرح اجرایی کندروی ناحیه شهری مشعل‌دار به اتمام رسیده است، ادامه داد: با توجه به لزوم ایمن‌سازی دسترسی ناحیه شهری مشعل‌دار از معبر قزوین-بوئین‌زهرا، نقشه‌های اجرایی کندروی مشعل‌دار مطابق طرح فاز یک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح ورودی و خروجی به ناحیه منفصل شهر به‌طور کامل تعریف شده است و مطابق ضوابط طرح هندسی خواهد بود که سبب افزایش سطح ایمنی معبر و کاربری‌های حاشیه می‌شود.

شهردار قزوین با بیان اینکه ایمنی به عنوان یک فاکتور تأثیرگذار بر سطح کیفیت زندگی موجب افزایش زیست‌پذیری و کاهش مخاطرات مسیر اصلی شهر می‌شود، گفت: عملیات دیوار سنگی ضلع شمال مخزن، رگلاژ و سنگ‌برداری پیاده‌راه پیرامونی مخزن و کف‌سازی پیاده‌راه ضلع جنوب مخزن در حال اجرا است.

صباغی افزود: طرح مخازن ذخیره آب در منطقه گردشگری باراجین با هدف جمع‌آوری و بهره‌برداری بهینه آب حاصل از سیلاب‌های فصلی برای آبیاری پوشش گیاهی موجود در بوستان ملی باراجین در دست اقدام است.

وی از انجام عملیات روکش آسفالت در ناحیه آزادگان خبر داد و اظهار کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، عملیات روکش آسفالت در چهارراه نظام وفا توسط این ناحیه انجام شده است.

کد خبر 662898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.