به‌کارگیری پهپادها برای ارائه خدمات اضطراری در بلژیک

اپراتور مخابرات بلژیک در نظر دارد از پهپادهای نسل پنجم برای آگاه‌سازی مدیران از وقوع وضعیت‌های اضطراری در شهرها و زمینه‌سازی برای اعمال اقدامات زودهنگام بهره گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بلژیک به منظور ایجاد قابلیت اعمال اقدامات به موقع در مواجهه با شرایط اضطراری در شهرها به همکاری با کمپانی نوکیا پرداخته‌اند تا از بستر پهپادهای نسل پنجم این شرکت که به عنوان اولین شبکه پهپاد ملی جهان شناخته شده است، بهره گیرند. در این راستا، ۷۰ پهپاد نسل پنجم در سراسر شهر به‌کار گرفته خواهد شد که این ابزارهای هوشمند پس از شناسایی وضعیت‌های اضطراری، داده‌هایی را به مرکز پردازش انتقال می‌دهد و از این طریق، مدیران را به اعمال اقدامات زودهنگام و بهره‌گیری از رویکردهای اثربخش سوق می‌دهد.

عملکرد پهپادها

مدیران بلژیک ادعا کرده‌اند که ۷۰ پهپاد نسل پنجم را در ۳۵ نقطه بسیار مهم در سراسر کشور به کار خواهند گرفت که این ابزارها پس از جمع‌آوری داده‌ها و ارسال پیام به مرکز پردازش، امکان جمع‌آوری اطلاعات را در تنها ۱۵ دقیقه فراهم می‌آورد. اطلاعات جمع‌آوری شده به نهادهای مختلف شهری، که هر یک تیم‌های متخصصی برای حل مشکلات متفاوت شهری را در بر گرفته است، ارسال می‌شود و به دنبال آن، با توجه به مشکل به‌وجود آمده تیم ویژه‌ای برای حل آن به سرعت اقدامات خود را آغاز می‌کنند.

به‌کارگیری پهبادها برای ارائه خدمات اضطراری در بلژیک

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر ساله بیش از دو میلیون تماس تلفنی از سوی شهروندان بلژیک در شرایط اضطراری برقرار می‌شود که در این میان، نیروهای امنیتی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیشترین تماس تلفنی را دریافت می‌کنند. البته همواره اطلاعات ارائه شده از سوی شهروندان در مورد وضعیت اضطراری به‌وجود آمده ناقص است و همین امر اغلب چالش‌هایی را پیش روی افراد مسئول برای مقابله با بحران به‌وجود آمده قرار می‌دهد. از سوی دیگر، بسیاری از شهروندان هنگام مواجهه با بحران در تصمیم‌گیری برای تماس با نهاد مسئول با مشکل مواجه می‌شوند و چه بسا، به اشتباه با نهادهای بی‌ربط تماس برقرار کنند که این امر به سهم خود فرآیند حل مشکل را طولانی می‌کند.

پهپادهای بلژیک پس از شناسایی بحران، به سرعت داده‌های دقیق مربوط به آن را به نهادهای مسئول ارسال می‌کند که به دنبال آن، یک تیم متخصص برای حل بحران به سرعت وارد عمل می‌شود و اثرات ناشی از فاجعه رخ داده را به حداقل می‌رساند.

به‌کارگیری پهبادها برای ارائه خدمات اضطراری در بلژیک

کد خبر 662718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.