تجهیز اتوبوس‌های شهری به دستگاه جی‌پی‌اس

شهردار قزوین گفت: به منظور تقویت سیستم مدیریت و نظارت ناوگان اتوبوسرانی، تعداد ۱۵۰ دستگاه GPS با بهره‌گیری از سامانه رهیابی اتوماتیک خودرو، روی اتوبوس‌های شهری نصب می‌شود.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات مرمت و نصب دریچه‌های سرقتی در معابر منطقه دو قزوین در دستور کار است.

وی افزود: دریچه‌های فلزی در بلوار شهید لشگری، بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و خیابان گلستان توسط پیمانکاران ۱۳۷ منطقه دو ترمیم شده است.

شهردار قزوین از اتمام عملیات ساخت آب‌نمای اصلی بوستان بانوان "مادر و کودک" خبر داد و خاطرنشان کرد: این آب‌نما دارای سه نازل فواره و نورپردازی است. آب‌نمای بوستان بانوان منطقه یک شهرداری در فضایی به مساحت حدود ۳۳۰ متر مربع و با ظرفیت تقریبی ۱۷۵ هزار لیتر آب با هدف ایجاد آسایش اقلیمی (طراوت و تازگی هوا ناشی از وجود و جریان آب) و غِنای حسی (ایجاد صدای آب برای بهره‌مندی افراد کم‌بینا و نابینا در استفاده از بوستان)، طراحی و احداث شده است.

صباغی با بیان اینکه نَشست خطرساز آسفالت در چهارراه بلوار مدرس توسط عوامل اجرایی خدمات شهری منطقه دو مرمت شد، تاکید کرد: با هدف جلوگیری از وارد آمدن خسارت به شهروندان، عملیات همسطح‌سازی و رفع خطر به سرعت در این خیابان انجام شد.

وی با اشاره به عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت معابر در ناحیه آزادگان اضافه کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان و جلوگیری از تخریب آسفالت، عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در خیابان سعدی انجام شد.

شهردار قزوین با اشاره به روند اجرای پروژه بازارچه برکت گفت: بازارچه برکت با ۱۶ غرفه در ضلع شمال غربی میدان کاسپین شهرک مینودر واقع شده است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

صباغی با بیان اینکه ۱۵۰ دستگاه جی‌پی‌اس روی اتوبوس‌های شهر قزوین نصب می‌شود، ادامه داد: به منظور تقویت سیستم مدیریت و نظارتی ناوگان اتوبوسرانی قزوین، تعداد ۱۵۰ دستگاه GPS با بهره‌گیری از سامانه رهیابی اتوماتیک خودرو، نصب می‌شود.

وی اظهار کرد: با بهره‌گیری از سامانه AVL ( سامانه رهیابی اتوماتیک خودرو) ۱۵۰ دستگاه GPS روی اتوبوس‌های شهر قزوین نصب خواهد شد و تا ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اجرای طرح پاکسازی نخاله‌های ساختمانی

شهردار قزوین با بیان اینکه سامانه رهیابی اتوماتیک خودرو موجب بهبود خدمات‌رسانی به مسافران می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این سامانه موقعیت تمام اتوبوس‌های سطح شهر قزوین به صورت برخط (آنلاین) در مرکز مانیتورینگ سازمان اتوبوسرانی نمایش داده می‌شود، موجب کاهش زمان انتظار مسافر و رضایتمندی شهروندان قزوینی خواهد شد.

صباغی اضافه کرد: طرح پاکسازی نخاله‌های ساختمانی با هدف ساماندهی و پاکیزه‌سازی محیط شهری از نخاله‌های ساختمانی در خیابان مجاهد با مشارکت معاونت‌های عمرانی و خدمات شهری منطقه چهار اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هدف از این عملیات، پاکسازی، تنظیف معابر، برداشت نخاله‌های اضافه در سطح شهر است، تاکید کرد: مشکل خاموشی بوستان محیط‌بان به طور کامل و اساسی رفع شده است، سرقت شبانه سرچراغی‌های بوستان، علت خاموشی و وقفه در ارائه خدمات مطلوب در این بوستان بود که با نصب سرچراغی‌های جدید، روشنایی و ایمنی کامل در این بوستان برقرار شد.

شهردار قزوین از راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ سازمان اتوبوسرانی قزوین خبر داد و گفت: نظارت، مدیریت، کنترل زمان، حرکت، زمان رسیدن به مقصد، تردد اتوبوس‌ها، تعداد مسافران و در صورت نیاز اصلاح مسیر و افزایش تعداد اتوبوس در مسیرها و هوشمندسازی آن‌ها از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز است.

صباغی با اشاره به شست‌وشوی مکانیزه ایستگاه‌های اتوبوس شهر قزوین گفت: با هدف جلب رضایت شهروندان عملیات پاکسازی، تنظیف ایستگاه پارک‌سوار (شهید بهشتی)، طالقانی ابتدای خیابان بازار، ابتدای خیابان نادری، مینودر (فلکه دهخدا) و سایر ایستگاه‌های سطح شهر با استفاده از دستگاه مکانیزه به صورت شبانه انجام شد.

کد خبر 662681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.