آغاز کمپین «غرق نشویم» با دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر

کمپین بزرگ «غرق نشویم» با هدف پیشگیری و ارائه آموزش‌های همگانی به مردم با دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر آغاز به فعالیت کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مدیران عامل جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های مازندران، هرمزگان، گیلان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان در حضور کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، رنجبر نماینده دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران و حیدری رئیس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی، مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای خود را برای کاهش غرق‌شدگی افراد در دریا، رودخانه‌ها و استخرهای کشاورزی ارائه کردند که تاکید نخست همه آن‌ها بر پیشگیری و آموزش نکات ایمنی لازم به مردم بود.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش جامعه تاکید و اظهار کرد: از امروز با برنامه‌ریزی قبلی اداره‌ی کل آموزش‌های همگانی هلال احمر، کمپین بزرگ «غرق نشویم» آغاز می‌شود. این کمپین شامل تولید انواع محتواهای آموزشی در فضای مجازی و همچنین رسانه‌های تصویری، شنیداری و مکتوب رسمی است.

وی خانه‌های هلال را بزرگترین بازوی جمعیت مردمی هلال احمر برای انتقال آموزش‌های همگانی در راستای پیشگیری از حوادث و افزایش آمادگی مواجهه با سوانح دانست و تصریح کرد: هرچه بیشتر در پیشگیری کار کنیم به نفع مردم است. اگرچه برنامه‌ریزی خوبی برای انجام عملیات‌های نجات در محیط‌های آبی صورت گرفته است اما پیشگیری مقدم بر درمان است و در این راه بیش از ۶۶۰۰ خانه هلال کشور فعال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری می‌توانند با ترویج کمپین «غرق نشویم» پل انتقال آموزش‌های ما به جوامع محلی باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند، یعنی به طور میانگین در هرسال بیش از هزار خانواده داغدار شده‌اند و این موجب هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی بوده که بر دوش خانواده‌ها و کشور تحمیل شده است.

کولیوند گفت: ما هدف خود را در سال جاری کاهش ۵۰ درصدی تلفات غرق‌شدگی نسبت به سال‌های گذشته اعلام کرده‌ایم و در این راه مصمم خواهیم بود و منتظر همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول هستیم.

کد خبر 662674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.