اجرای سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه فضای سبز برای نخستین‌بار در کشور

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از پیگیری اجرای سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه فضای سبز برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدید در توسعه پایدار فضای سبز شهری، استفاده از سامانه‌های هوشمند مدیریت فضای سبز است؛ این سامانه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین به سادگی می‌تواند اطلاعاتی همچون میزان آبیاری، نوع گیاه و شرایط آب و هوایی را جمع‌آوری کند و با توجه به آن‌ها، به صورت خودکار به آبیاری و مدیریت بهینه فضای سبز بپردازد.

وی افزود: سامانه‌های هوشمند مدیریت فضای سبز با استفاده از فناوری‌های نوین همچون سنسورها و نرم‌افزارها به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به فضای سبز شهری می‌پردازد و به صورت خودکار به مدیریت و کنترل بهینه آن‌ها کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه‌های هوشمند مدیریت فضای سبز به شهروندان و کاربران فضای سبز شهری این امکان را می‌دهد که مشکلات فضای سبز شهری را به سرعت به مسئولان مربوطه گزارش دهند.

مختاری تصریح کرد: از دیگر امکاناتی که سامانه‌های هوشمند مدیریت فضای سبز در اختیار مخاطب قرار می‌دهد می‌توان به دریافت اطلاعات و مشاهده نقشه‌های تهیه شده از فضای سبز شهری، مدیریت و مانیتورینگ گیاهان، مدیریت و کنترل آبیاری و مدیریت تهویه فضای سبز اشاره کرد، به طور کلی استفاده از سامانه‌های هوشمند مدیریت فضای سبز به شهروندان و کاربران فضای سبز شهری کمک می‌کند تا به صورت بهینه‌تر از فضای سبز استفاده و بهبود کیفیت محیط زیست شهری را تجربه کنند.

وی مدیریت منابع آبی، مدیریت تغذیه گیاهان، مدیریت تهویه، مدیریت نورپردازی و ایجاد امنیت در فضای سبز شهری را از عملکردهای سامانه مذکور دانست و گفت: در حال حاضر در شهرداری مشهد بعضی از زیر سامانه‌های هوشمند مدیریت فضای سبز به نام «سامانه هوشمند مدیریت فضای سبز» برای نخستین‌بار در ایران پیاده‌سازی شده است.

کد خبر 662663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.