«انرژی تجدیدپذیر» منبعی رایگان برای تامین مصارف است

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: درصورتی که بخواهیم از دیدگاه اقتصادی به انرژی‌های تجدیدپذیر نگاه کنیم، باید بدانیم که منابعی مانند خورشید، باد و زمین‌گرمایی به‌صورت رایگان در اختیار بشر هستند.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت توسعه منابع تجدیدپذیر و مزایای استفاده از سوخت‌های سبز، اظهار کرد: در حال حاضر انرژی تجدیدپذیر تحت عناوین مختلفی از جمله، اقتصاد سبز و اقتصاد زیست‌محیطی شناخته می‌شود.

وی افزود: در شرایط کنونی بشر، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش بهره‌برداری از این منابع مزایای بسیاری به همراه دارد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: افزایش بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر مزایای بسیاری دارد که این مزایا را می‌توان از چند جهت مورد بررسی قرار داد.

وی در رابطه با اهمیت استفاده از منابع تجدیدپذیر، گفت: یکی از مزایای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، تاثیر آن در حفاظت از محیط‌زیست است.

صفریان تصریح کرد: درواقع با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش بهره‌برداری از این منابع می‌توان محیط‌زیست را سالم نگاه‌داشت، روند فرسایش را کاهش داد و آسیب کمتری به طبیعت وارد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت این مسئله ادامه داد: در حال حاضر محیط‌زیست از شرایط مساعدی برخوردار نیست و باید برای حفظ آن بیشتر تلاش کنیم تا برای نسل‌های آینده طبیعت مطلوبی باقی بماند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی افزود: علاوه بر تاثیری که استفاده از منابع تجدیدپذیر در حفاظت از محیط‌زیست دارد، بهره‌برداری از این منابع از نظر اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

وی در رابطه با دیدگاه اقتصاد نسبت به انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: درصورتی که بخواهیم از دیدگاه اقتصادی به انرژی‌های تجدیدپذیر نگاه کنیم، باید بدانیم که منابعی مانند خورشید، باد و زمین‌گرمایی به‌صورت رایگان در اختیار بشر هستند.

صفریان در همین رابطه ادامه داد: درواقع خورشید، باد و گرمای درونی زمین، منابع انرژی رایگانی هستند که در اختیار بشر قرار گرفته‌اند و می‌توان از این منابع برای تامین نیازهای خود استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به این مسئله، بشر می‌تواند انرژی‌های فسیلی را در حوزه‌های پایین‌دستی نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار دهد تا با استفاده از آن‌ها به سرمایه بیشتری برای توسعه و بهبود مسائل زیرساختی دست یابد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی تاکید کرد: در کنار این موضوع، بشر می‌تواند برای تامین نیازهای روزانه و مصارف شهری از منابع خدادادی مانند انرژی خورشیدی، بادی و زمین گرمایی استفاده کند.

کد خبر 662662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.