لزوم توجه بیشتر به اشتغال اقتصادی تحت عنوان «ژئوتوریسم»

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: با توجه به اینکه در ایران مناطق دیدنی بسیاری وجود دارد و با توجه به ساختار زمین‌شناسی این منطقه می‌توان گفت که ایران از پتانسیل بالقوه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پتانسیل‌های ژئوتوریسمی و اکوتوریسمی کشور اظهار کرد: در ایران پتانسیل‌های ژئوتوریسمی بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها منطقه البرز و کرانه دریای خزر است.

بیشتر بخوانید: توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه ایجاد اشتغال پایدار است

وی افزود: درواقع مسافران و گردشگران با سفر به مناطق اطراف البرز و کرانه‌های دریای خزر نه‌تنها می‌توانند کوه‌های پوشیده از جنگل را مشاهده کنند، بلکه می‌توانند بقایا و آثار باقی‌مانده از دریای قدیمی پالئوتتیس را نیز مشاهده کنند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: علاوه بر مناطق اطراف البرز و دریای خزر، خراسان و سیستان و بلوچستان نیز از مناطق ژئوتوریسمی بسیاری برخوردار هستند که بیشتر آن‌ها در جهان شناخته شده است.

وی تاکید کرد: حضور محققان و دانشمندان خوشنام جهان از جمله اشتوکلین، باعث شده است که از نظر ساختار زمین‌شناسی، سرزمین پارس همواره مورد توجه تمام مردم جهان قرار گیرد.

نصراصفهانی در رابطه با اهمیت توسعه ژئوتوریسم در ایران گفت: با توجه به اینکه در ایران مناطق دیدنی بسیاری وجود دارد و با توجه به ساختار زمین‌شناسی این منطقه می‌توان گفت که ایران از پتانسیل بالقوه‌ای در حوزه گردشگری زمین‌شناسی برخوردار است.

وی در همین رابطه افزود: در این منطقه از خاورمیانه (ایران) پتانسیل بسیاری برای توسعه به‌سمت اشتغال کاملاً اقتصادی تحت عنوان گردشگری، ژئوتوریسم و اکوتوریسم مشاهده می‌شود.

کد خبر 662660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.