نانوجاذب‌ها چگونه باعث افزایش کیفیت آب می‌شوند؟

یک دکترای شیمی آلی گفت: برای تصفیه آب و جذب آلاینده‌های آن روش‌های متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از نانوجاذب‌ها است.نانو جاذب‌ها به واسطه ویژگی‌های خود می‌توانند آلاینده‌هایی همچون فلزات سنگین را جذب کنند.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ترکیباتی که حضورشان در آب، می‌تواند خطرآفرین باشد، اظهار کرد: از جمله آلاینده‌هایی که آب را آلوده می‌کند، می‌توان به جیوه، سرب، آرسنیک و سلنیوم اشاره کرد.

وی افزود: این آلاینده‌ها جزو عناصری هستند که به‌عنوان فلزات سنگین شناخته می‌شوند. فلزات سنگین از جمله آلاینده‌های آب محسوب می‌شوند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: برای تصفیه آب و جذب آلاینده‌های آن روش‌های متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از نانوجاذب‌ها است.

وی تصریح کرد: درواقع استفاده از نانوجاذب‌ها راه‌حل مناسبی برای جذب و از بین بردن فلزات سنگین موجود در آب است.

یوسفی در رابطه با نحوه عملکرد نانوجاذب‌ها گفت: نانو جاذب‌ها به واسطه ویژگی‌های خود می‌توانند آلاینده‌هایی مانند فلزات سنگین را جذب کنند.

وی در همین رابطه افزود: به کمک نانوجاذب‌ها می‌توان از ورود آلاینده‌ها به محیط‌زیست و طبیعت جلوگیری کرد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: امروزه استفاده از نانوجاذب‌ها به عنوان یکی از پیشنهادهای مهم در راستای تصفیه آب بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در دنیا استفاده از نانوجاذب‌های کامپوزیتی که در بعضی مواقع همچون آهن‌ربا عمل می‌کنند، برای جذب آلایندگی و بهبود سلامت محیط زیست بسیار مورد توجه قرار دارد.

کد خبر 662659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.