ساخت جاذب مونولیت کربنی برای تصفیه آب در در پژوهشگاه مواد و انرژی

خبرگزاری ایمنا: جاذب مونولیت کربنی با استفاده از کاتکول به عنوان پیش ماده رزین فنلیکی جهت جذب رنگ های آلی و مواد سمی محلول در آب در پژوهشگاه مواد وانرژی ساخته شد.

به گزارش ایمنا، مهران سجاد دانشجوی ارشد مهندسی مواد پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به کاربرد جاذب مونولیت کربنی در تصفیه آب، گفت: با توجه به فرآیند سخت و پیچیده تصفیه آب و نیاز روز افزون جوامع به آب آشامیدنی سالم و تمیز، جذب رنگ­های آلی محلول در آب می تواند یک گام موثر برای تحقق این هدف و پاسخی به نیاز جوامع انسانی باشد.
مهران سجاد افزود: ساخت فرم مونولیت به منظور کاهش مشکلات ناشی از جاذبهای پودری و حذف آلاینده های رنگی و سمی در طرح حاضر به عنوان دو هدف عمده در نظر گرفته شد.
این پژوهشگر با اشاره به مزیت های این نوع جاذب گفت: یکی از مهمترین مزیت های این جاذب نسبت به جاذب های مشابه آن این است که جاذبهای قبلی بصورت پودر هستند درحالیکه این جاذب بصورت قطعه است و پس از تصفیه به راحتی امکان جداسازی دارد.
وی تاکید کرد: راندمان این محصول با مصرف انرژی و هزینه کمتر، بسیار بالاتر از محصولات مشابه قبلی آن است.
گفتنی است، مقاله این طرح که با راهنمایی دکتر محمود کاظم زاد و مهندس آذرمیدخت حسین نیا در پژوهشگاه مواد وانرژی ساخته شده است، در ژورنال Functional Materials Letters به چاپ رسیده است.
کد خبر 149719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.