اعطای نخستین نشان ملی استاندارد اتوبوس برقی ساخت داخل

نخستین نشان ملی استاندارد اتوبوس برقی ساخت داخل با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعطا شد.

به گزارش ایمنا، اتوبوس برقی آتروس تولیدی شرکت ایران خودرو دیزل استانداردهای ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس کرد و به این ترتیب، نخستین نشان ملی استاندارد اتوبوس برقی ساخت داخل را کسب کند.

طراحی و توسعه اتوبوس برقی ایران‌خودرودیزل بر مبنای پلتفرم اتوبوس آتروس این شرکت انجام شده است، محصولی که مطابق تست‌های موفق انجام شده در شیب ۳۰ درصد نیز واژگون نمی‌شود در حالی که استاندارد شیب واژگونی ۲۸ درصد است.

این اتوبوس برقی با توان موتور ۳۵۰ کیلووات، قابلیت پیمایش ۳۸۰ کیلومتر مسیر را با ظرفیت کامل باتری دارد. به گفته مسئولان شرکت ایران خودرو دیزل، موتور الکتریکی این اتوبوس به راحتی قابلیت داخلی‌سازی دارد و چندین شرکت نیز در زمینه تولید باتری آن اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گفته کارشناسان، استفاده از هر دستگاه اتوبوس برقی سالیانه کاهش مصرف سوخت به میزان ۴۰ هزار لیتر به دنبال خواهد داشت. با فرض تولید سه هزار دستگاه اتوبوس برقی در مدت سه سال، کاهش مصرف سوخت به میزان ۸۴۰ میلیون لیتر، صرفه‌جویی ۴۴۵ میلیون دلاری (با فرض ۵۳ صدم دلار در هر لیتر گازوئیل) و صرفه‌جویی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی اتفاق خواهد افتاد.

منبع: ایرنا

کد خبر 662653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.