ثبت شکایت کمیسیون ماده ۷۷ در سامانه «اصفهان‌ من»

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرایند ثبت شکایت در کمیسیون ماده ۷۷ در گذشته حضوری بود، گفت‌: در حال حاضر این فرایند به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «اصفهان‌ من» و کلیک روی آیکون «ارسال شکایت به کمیسیون ماده ۷۷»، شکایت خود را ثبت کنند.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در قانون شهرداری‌ها، کمیسیون‌های قانونی برای رسیدگی به مشکلات شهر، شهروندان و مودیان از جمله کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، کمیسیون ماده ۷۷ و کمیسیون ماده ۱۰۰ پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از کمیسیون‌های پرمخاطب که شهروندان با آن سروکار دارند، کمیسیون مقرر در ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها است، افزود: این کمیسیون مرجعی قانونی جهت رفع هرگونه اختلاف بین مؤدی و شهرداری در مورد عوارض و بهای خدمات ارائه شده توسط شهرداری و سازمان‌های وابسته است که مرکب از نمایندگان وزارت کشور و دادگستری و انجمن شهر بوده و تصمیم آن قطعی است.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان ادامه داد: صلاحیت محلی کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری تابعی از قلمرو جغرافیایی شهرداری است که در حوزه آن مستقر شده است و با توجه به اینکه «عوارض» یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها است، با گستردگی قوانین و مقررات مربوط به آن، اختلاف مؤدی و شهرداری را اجتناب‌ناپذیر کرده است، به‌نحوی که قانون‌گذار در ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها، قانون مستقلی را که شخصیت مجزایی از شهرداری دارد، برای رسیدگی به این امور تحت عنوان کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه فرایند ثبت شکایت کمیسیون ماده ۷۷ در گذشته حضوری بود، تاکید کرد: در حال حاضر این فرایند به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «اصفهان من» به نشانی my.isfahan.ir و کلیک روی آیکون «ارسال شکایت به کمیسیون ماده ۷۷»، ضمن مطالعه موارد و تأیید شرایط و تعهدات و بارگذاری مدارک و مستندات مورد نیاز، درخواست خود را ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

اعتصامی تصریح کرد: در ادامه درخواست‌های ثبت شده به دبیرخانه کمیسیون ماده ۷۷ ارجاع خواهد شد و پس از تشکیل و ثبت کلاسه پرونده، از طرفین شامل مؤدی و نماینده شهرداری، با تعیین وقت قبلی دعوت می‌شود و دعوت‌نامه حداقل هفت روز قبل از جلسه به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت‌: مراحل پیشرفت کار از طریق سامانه اصفهان من، در بخش «درخواست‌های من» قابل دسترسی است و پیشرفت مراحل با ارسال پیامک به شهروند اطلاع داده خواهد شد.

کد خبر 662645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.