اهدای عضو جوان لردگانی جان ۳ بیمار را نجات داد

رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت: چهارمین اهدای عضو سال ۱۴۰۲ در استان انجام شد، در پی تأیید مرگ مغزی جوانی ۲۸ ساله از شهرستان لردگان، عمل جداسازی اعضای قابل پیوند این جوان شامل کبد و کلیه‌ها با رضایت خانواده وی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پانته‌آ رمضان‌نژاد امروز _ سه‌شنبه دوم خردادماه _ طی نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: چهارمین اهدای عضو سال ۱۴۰۲ هم‌زمان با روز ملی اهدا عضو در استان انجام شد. در پی تأیید مرگ مغزی جوانی ۲۸ ساله از شهرستان لردگان، عمل جداسازی اعضای قابل پیوند این جوان شامل کبد و کلیه‌ها با رضایت خانواده وی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد انجام شد.

وی افزود: کبد جداسازی شده پس از انجام امور مراقبتی، به مرد ۳۸ ساله نیازمند پیوند عضو در شهرکرد اهدا و زندگی بخش شد. کلیه‌های اهدایی این جوان نیز به استان فارس برای پیوند به دو بیمار نیازمند منتقل شد.

رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال‌وبختیاری با تقدیر از همه خانواده‌های ایثارگر اهداکننده عضو بیماران مرگ مغزی، تصریح کرد: تقدیر و زنده نگه داشتن یاد ایثار و گذشت افرادی است که با فداکاری خود، به چهره درهم تنیده دنیای هم‌نوعانشان طرح و رنگی از زندگانی بخشیدند، باید مورد توجه قرار گیرد، امیدوارم با فرهنگ‌سازی صحیح، هیچ نیازمند اهدای عضوی جان خود را در اثر نرسیدن عضو پیوندی از دست ندهد.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ همواره بشر به امکان پیوند عضو و بافت از فردی به فرد دیگر می‌اندیشیده است، با توجه به پیشرفت علوم از جمله علم پزشکی در قرون اخیر، در زمینه پیوند اعضا نیز پیشرفت‌های شگرفی حاصل شده است و به تبع آن مسائل قانونی پیرامون آن نیز نمایان‌تر شده است.

رمضان‌نژاد گفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی به آدرس www.skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

کد خبر 662638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.