نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن

طراوت و شادابی پوست خود در ایام جوانی را مدیون فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن خود هستید.

این پروتئین چیزی نیست به جز کلاژن که این روزها بحث و صحبت در مورد آن و اینکه آیا واقعا مصرف آن به شکل مکمل موثر است یا نه، داغ داغ است. بعضی از مطالعات روی موثر بودن مصرف کلاژن تاکید دارند، در حالی‌که برخی دیگر مصرف کلاژن در قالب مکمل را چندان تاثیرگذار نمی‌دانند. بهتر است در این مقاله نگاهی داشته باشیم به نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن.

کلاژن چیست؟

فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن انسان، کلاژن نام دارد. کلاژن جزء اصلی بافت همبند است که ساختار پوست، تاندون‌ها، ماهیچه‌ها و رباط‌ها را می‌سازد. جالب است بدانید که 28 نوع کلاژن در بدن انسان یافت می‌شود. قرص‌ها و پودرهای کلاژن که اغلب در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند، حاوی 1 یا حداکثر 5 نوع کلاژن هستند و بیشتر با هدف تقویت سلامت پوست و کمک به عملکرد صحیح مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلاژن جزء اصلی پوست انسان است و این قابلیت را دارد که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد و آبرسانی به پوست را بهبود بخشد. با افزایش سن، بدن انسان به طور طبیعی، کلاژن کمتری تولید می‌کند؛ در نتیجه پوست خشک‌تر شده و چین و چروک‌ها افزایش می‌یابد. با استفاده از قرص یا پودر کلاژن می‌توان روند پیری پوست را کندتر کرد.

نتیجه مطالعات در مورد تاثیر کلاژن

نتیجه چندین مطالعه معتبر نشان داده است که پپتیدهای کلاژن یا مکمل‌های حاوی کلاژن چین و چروک‌ها و خشکی پوست را کاهش می‌دهند و در نتیجه علائم پیری پوست کمتر نمود پیدا خواهد کرد.

یک بررسی از 11 مطالعه روی زنان نشان داد که مصرف روزانه 3 تا 10 گرم کلاژن به مدت 69 روز، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و آبرسانی به پوست را بهبود می‌بخشد. اما مکمل کلاژن چگونه موثر واقع می‌شود؟ این مکمل‌ها ممکن است با تحریک بدن برای تولید کلاژن عمل کنند یا اینکه موجب تولید پروتئین‌های دیگری شوند که به حفظ ساختار پوست کمک می‌کنند؛ مثل الاستین و فیبریلین.

دقت کنید که ادعاهای زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه پودرها یا قرص‌های کلاژن می‌توانند به جلوگیری از آکنه و سایر بیماری‌های پوستی کمک کنند؛ اما تحقیقات علمی این ادعاها را تائید نمی‌کنند. برای حفظ سلامت پوست باید روتین پوستی مناسب برای پوست خود داشته باشید. در حال حاضر بسیاری از کرم‌های پوستی، خود حاوی کلاژن هستند و به تحریک کلاژن‌سازی در پوست کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که پوست دور چشم شما زودتر از هر قسمت دیگری از پوست، علائم پیری را نشان می‌دهد. آیا از کرم دور چشم استفاده می‌کنید؟ برای دیدن لیست قیمت و خرید کرم دور چشم از داروخانه مثبت سبز اینجا کلیک کنید.

نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن

بررسی نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن

با توجه به بررسی نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم. به عبارت دیگر موارد زیر، نظر افرادی است که از پودر یا قرص کلاژن استفاده کرده‌اند:

آیا کلاژن واقعا موثر است؟

توصیه پزشکان این است که برای نتیجه‌گیری در مورد اینکه آیا کلاژن موثر است یا نه، حداقل 3 ماه به طور منظم باید از مکمل آن استفاده نمایید. مصرف کنندگان پودر کلاژن اذعان می‌دارند که این مکمل در بازه زمانی 3 ماهه باعث افزایش سلامت پوست آنها شده؛ یعنی شفافیت پوست افزایش یافته، آبرسانی به پوست بیشتر شده و پوست سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. با یک برآورد اجمالی می‌توان گفت که 90 درصد از مصرف کنندگان همین نظر را دارند.

آیا پودر کلاژن عوارض دارد؟

نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن در بیشتر موارد این است که مصرف پودر کلاژن در مقادیر توصیه شده هیچ نوع عارضه‌ای برای آنها نداشته است. در موارد بسیار نادر برخی از مصرف‌کنندگان مکمل کلاژن از عوارضی همچون نفخ، سوزش سر دل و احساس سیری شکایت می‌کنند.

آیا قرص یا پودر کلاژن چاق کننده است؟

به دلیل اینکه بعد از مصرف مکمل‌های کلاژن، سلامت پوست بهبود می‌یابد، این احساس به بسیاری از افراد دست می‌دهد که انگار صورتشان چاق‌تر شده است. در حالی که چنین نیست و کلاژن باعث چاقی نمی‌شود. افزایش وزن در صورتی اتفاق می‌افتد که کالری مصرفی شما افزایش یابد؛ در حالی که پودر کلاژن هیچ نوع کالری اضافی ندارد. کلاژن می‌تواند با تنظیم متابولیسم حتی در لاغری و کاهش وزن هم نقش داشته باشد.

آیا پودر کلاژن باعث کاهش چین و چروک‌های صورت می‌شود؟

نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن در این مورد چیست؟ بررسی نظرات، نتایج ضد و نقیضی را ارائه می‌دهد. اکثر افراد بعد از مصرف حداقل 3 دوره مکمل کلاژن، از تاثیر مثبت آن در کاهش چین و چروک‌های صورت خود می‌گویند. اما برخی دیگر؛ خیر. پزشکان به گروه دوم توصیه می‌کنند که با هدف کاهش چین و چروک‌های صورت، در کنار مصرف پودر یا قرص کلاژن، هایفوتراپی، مزونیدلینگ یا لیزردرمانی انجام دهند تا بهترین نتیجه عاید آنها شود.

بهترین منابع طبیعی تامین کلاژن برای بدن را در تصویر زیر می‌توانید ببینید:

نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن

پودر کلاژن بهتر است یا قرص کلاژن؟

بررسی نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن و قرص کلاژن نشان می‌دهد که برخی از افراد پودر را به قرص ترجیح می‌دهند و بعضی دیگر قرص را به پودر. از نظر مزایای مصرف هیچ فرقی میان قرص کلاژن و پودر کلاژن وجود ندارد. برخی از افراد از بو یا طعم پودر کلاژن اظهار ناراحتی می‌کنند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند به جای پودر کلاژن از قرص کلاژن استفاده نمایند.

پودر کلاژن نسبت به قرص یا کپسول کلاژن جذب سریع‌تری در بدن دارد. وقتی قرص کلاژن استفاده می‌کنید، بدن انسان ابتدا باید پوسته ژلاتینی مکمل را تجریه کند و بعد به کلاژن برسد؛ در حالی که در مورد پودر کلاژن این مسئله صادق نیست و پودر از همان ابتدا شروع به جذب شدن می‌کند. در نهایت باز هم تاکید می‌کنیم که از لحاظ فواید و عوارض تفاوتی میان قرص و پودر کلاژن وجود ندارد؛ ترجیحات افراد است که تعیین می‌کند کدام را مورد استفاده قرار دهند.

بهترین پودر کلاژن را از کجا بخریم؟

به فروشگاه‌های نامعتبر که با خرید از آنها نمی‌توانید از اصل بودن کالا مطمئن باشید، اطمینان نکنید. بهترین مرکز برای خرید پودر کلاژن داروخانه‌ها هستند که محصولات اورجینال به فروش می‌رسانند. از داروخانه آنلاین مثبت سبز می‌توانید بهترین مکمل‌های کلاژن را با قیمت مناسب تهیه کنید. این داروخانه به مدیریت جناب آقای مهندس سید مرتضی مهر طباطبایی در تهران فعالیت می‌کند اما به همه جای کشور ارسال محصولات خود را انجام می‌‎دهد.

خلاصه کلام

در این مطلب نظر مصرف کنندگان پودر کلاژن را مورد بررسی قرار دادیم. اکثریت قریب به اتفاق این افراد بر این باورند که مکمل‌های کلاژن می‌توانند باعث کاهش علائم پیری روی چهره آنها شده و سلامت پوست را بهبود بخشند. نظر شما چیست؟ آیا تجربه استفاده از مکمل‌های کلاژن را دارید؟ چه تاثیری روی پوست شما گذاشته‌اند؟

کد خبر 662628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نجمه پریزاد IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    22 4
    سفارش دادم هنوز دستم نرسیده ولی همچنان مشتاق هستم برای استفاده از پودر کلاژن ساز 🤗
  • پریسا حقیقی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    4 0
    سلام من از پودر کلارژن استفاده میکنم خیلی خوبه نتیجه خوبی گرفتم. خیلی راضیم 🥰🥰
  • بهاره گل افشان IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    5 0
    خیلی دوست دارم استفاده کنم،نمیدونم چه مارکی بخرم ؟
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    6 1
    من ۳دوره پودر کلاژن الن بیوتی و ۲ دوره پودر کلاژن صورتی کلاژینو استفاده کردم، تاثیری ندیدم
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
      5 0
      منم همین طور
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
      2 0
      امکان نداره نتیجه نبینید در برند الن بیوتی . من خودم استفاده کردم وبه اطرافیان تاثیر رو پوست وصورتم دیدن استفاده کرده ...حتما ۳دوره بدون فاصله استفاده بشه وهرروز . من پودر کلاژن وبا قطره سلیس الن بیوتی استفاده کردم بی نظیر بود .درضمن من عمل لاغری انجام دادم ۵ساله وجذب من نسبت به افراد عادی کمی کمتر هست وبه عینه نتیجه عااااالی برند الن بیوتی دیدم .