جذب نیروهای بومی در اولویت صنایع بزرگ قرار گیرد

فرماندار شهرستان لنجان گفت: انتظار ساکنان شهرها و روستاهای شهرستان لنجان این است که جذب نیروهای بومی در اولویت صنایع بزرگ قرار گیرد، بر همین اساس سوال‌های زیادی درباره سهم و میزان جذب نیرو در صنایع بزرگ فعال شهرستان مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در نشست با مدیر فولاد سبا افزایش تعامل صنایع بزرگ با منطقه را نیازی ضروری دانست و اظهار کرد: شهرستان لنجان دارای ظرفیت‌های مختلفی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری است و به واسطه این ظرفیت‌ها و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چند استان، منطقه‌ای استراتژیک به شمار می‌آید.

وی با اشاره به میزبانی شهرستان لنجان از صنایع بزرگ کشور همچون فولاد سبا، افزود: امروزه به دلایل مختلف از جمله تحریم و تورم کشور نیاز است علاوه بر افزایش تعاملات با نگاهی جهادی و علمی در مسیر کاهش تورم و رشد تولید حرکت کرد تا شاهد کاهش مشکلات پیش روی مردم باشیم.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در گذشته حرفه اصلی ساکنان شهرستان لنجان کشاورزی بود و با ورود صنعت به این منطقه، بخشی از جامعه لنجان در بخش صنعت و در جامعه کارگری به فعالیت مشغول شدند و طی سالیان متمادی این پیوند را با صنعت برقرار کرده‌اند.

محمدی فشارکی ادامه داد: انتظار شهروندان شهرستان لنجان از مسئولان به ویژه فرماندار این شهرستان آن است که به مباحثی همچون آلایندگی، تردد بالای خودروهای سنگین و زیرساخت‌هایی که به دلیل فعالیت صنایع بزرگ تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند توجه شود و صنایعی همچون فولاد سبا به وظایف اجتماعی خود در مقابل شهرستان جامه عمل بپوشانند تا دغدغه‌های آنان کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه و مطالبه شهروندان از مسئولان اشتغال جوانان است، اضافه کرد: انتظار ساکنان شهرها و روستاهای شهرستان لنجان آن است که جذب نیروهای بومی در اولویت صنایع بزرگ قرار گیرد، بر همین اساس سوال‌های زیادی درباره سهم و میزان جذب نیروی در صنایع بزرگ فعال در این شهرستان مطرح است.

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: طی سال‌های گذشته گزارش‌هایی درباره جذب نیروهای بومی در صنایع بزرگ فولادی همچون فولاد سبا و ذوب آهن ارائه شده است، اما شهروندان شهرستان لنجان انتظار دارند این گزارش‌ها به شکلی شفاف و بر اساس کد ملی ارائه شود که به طور قطع خواسته‌ای بحق است و تحقق این مهم سبب افزایش اعتماد شهروندان به صنایع بزرگ فعال در منطقه خواهد شد.

محمدی فشارکی تصریح کرد: طی مدت گذشته فولاد سبا بدون حاشیه و همگام با شهرستان لنجان در مسیر پاسخ به دغدغه‌هایی توسعه، رفع آلایندگی، مجهز شدن صنعت به تکنولوژی روز گام برداشته و امروز افزایش ارتباطات و تعاملات با منطقه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حل چالش‌های میان صنعت و منطقه با گفت‌وگوی دوطرفه قابل حل است، گفت: در جلساتی که اواسط سال ۱۴۰۱ با مدیرعامل فولاد مبارکه برگزار شد، اتفاقات خوبی رخ داد و تصمیمات مؤثری برای تعاملات میان این صنعت و شهرستان لنجان اتخاذ شد؛ سالیان گذشته چنین رویکردی وجود نداشت و به طور قطع ثمرات این مهم را در آینده نزدیک لمس خواهیم کرد.

محمدی تصریح کرد: اولویت‌هایی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود داشت که خوشبختانه به بخشی از این اولویت‌ها پاسخ داده شد و نتایج خوبی در گام نخست برای روستاها و شهرهای شهرستان به همراه داشت.

فرماندار شهرستان لنجان اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده ورزشگاهی مجهز در مجموعه فولاد سبا احداث شده که در شهرستان‌های اطراف بی‌نظیر بوده است، اما به دلیل استقرار در قلب صنعت امکان استفاده از چنین مجموعه‌ای برای ورزشکاران، خانواده پرسنل و شهروندان منطقه وجود ندارد.

محمدی گفت: چنانچه قرار است استخری در مجموعه فولاد سبا برای استفاده کارکنان احداث شود، انتظار می‌رود این پروژه با نگاه منطقه‌ای اجرایی شود تا علاوه بر کارکنان و خانواده آنها ورزشکاران و ساکنین منطقه نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد: احداث پل روگذر یکی دیگر از مطالباتی است که امروزه برای تردد ایمن شهروندان و کارکنان صنعت فولاد سبا وجود دارد، از این رو نیاز است با سرعت هرچه بیشتر کمیته فنی و شورای ترافیک برگزار و به این مهم نیز از سوی صنعت جامه عمل پوشانده شود.

کد خبر 662603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.