بازگشت بازار

امروز شاخص کل با روند پایین به بالا در نهایت با رشد چهار هزار و ۷۸۴و احدی به دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۶۹ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از روز منفی گذشته و در حالی که شاهد صف‌های فروش در گروه خودرویی و افزایش عرضه در اغلب صنایع بودیم، در بازار امروز معاملات متعادل‌تر پیش رفت و باوجودی که با اعداد منفی آغاز شد اما در نهایت با اعداد مثبت به پایان رسید. شاخص کل با رشد چهار هزار و ۷۸۴و احدی به دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۶۹ رسید؛ نمادهای بزرگی چون، وبملت، فارس و شستا بیشترین تأثیر مثبت و نماد کگل بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز رشدی معادل سه هزار و ۸۶ واحد را ثبت کرد و به عدد ۷۶۴ هزار و ۵۹ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۸۰۷ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۲ میلیارد برگه سهم است. همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۴۹۰ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با رشد اندک ۲۱ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۹۳۸ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای وسپهر و صبا بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای شراز و دی بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند، ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۶۰۷ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۳ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۷ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۶۹ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان معامله کردند.

در مجموع ارزش کل معاملات امروز بازار ۴۸ هزار و ۵۷ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

اخبار مهم

سید احسان خاندوزی در حاشیه همایش گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی گفت: یکی از امیدواری‌های جدی دولت این است که امسال بتواند از ظرفیت بازار سرمایه برای تأمین مالی بخش واقعی اقتصاد بهره گیرد.

بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، واگذاری سهام در روز ولادت حضرت معصومه (س)، ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

خبر مهم برای سهامداران «گشان»: فردا یکشنبه نماد با دامنه نوسان نامحدود گشایش می‌یابد.

سهمیه‌بندی برق صنایع فولاد و سیمان از خرداد: شرکت توزیع نیروی برق طی ماه‌های خرداد تا مرداد امسال برق صنایع سیمان و فولاد را بر اساس سه برنامه پیشنهادی سهمیه بندی می‌کند.

ذبیح الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: امکان خرید صندوق‌های قابل معامله برای متولدین سه ماه دوم سال ۱۴۰۱ از ابتدای خرداد آغاز می‌شود.

طبق لایحه برنامه هفتم توسعه، فهرست پروژه‌های دولتی در قالب شرکت سهامی عام پروژه برای عرضه در بورس یک ماه پس از ابلاغ حکم به تصویب شورای اقتصاد خواهد رسید.

در معاملات روز شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه بازار دوم فرابورس میزبان عرضه اولیه سهام شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان با نماد «زفجر» بود که با روش ترکیبی و طی دو مرحله انجام شد و مورد استقبال سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی قرار گرفت. امروز ۱۳۵ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام «زفجر» طی عرضه اولیه‌ای دومرحله‌ای روی میز فروش رفت که با استقبال بازار مواجه شد، به‌این‌ترتیب که یک‌میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۳ خریدار شامل صندوق سرمایه‌گذاری در مرحله اول و کد حقیقی و حقوقی در مرحله دوم امروز سهام زفجر را خریدند.

مرحله اول و کشف قیمت

در مرحله اول از این عرضه، ۴۵ میلیون معادل پنج درصد از سهام این شرکت برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه شد. طی این مرحله، کشف قیمت به روش حراج در نرخ ۱۲ هزار و ۵۴۰ ریال توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به عنوان سرمایه‌گذاران واجد شرایط، انجام شد. به‌این‌ترتیب ۷۷ صندوق سرمایه‌گذاری در فرایند کشف قیمت زفجر رقابت کردند و این سهم در نرخ ۱۲ هزار و ۵۴۰ ریال عرضه اولیه شد. شایان ذکر است قیمت ارزش‌گذاری سهام زفجر عدد ۱۱ هزار و ۴۹۷ ریال بوده است.

مرحله دوم و ورود خریداران حقیقی

در مرحله دوم این عرضه اولیه که از ساعت ۱۲:۰۰ امروز سفارش‌گیری آن آغاز شد، ۹۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد سهام زفجر برای سایر سرمایه‌گذاران روی میز فروش رفت. طی این مرحله عموم سرمایه‌گذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشف‌شده داشتند. بر همین اساس یک‌میلیون و ۲۷۷ هزار و ۸۸۱ کد حقیقی و یک هزار و ۹۵ کد حقوقی طی این مرحله اقدام به خرید سهام زفجر در قیمت ۱۲ هزار و ۵۴۰ ریال کردند.

ارزش سهام عدالت صعودی شد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۶ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۵۵ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷۴ هزار و ۳۱۴ تومان معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۵۳ تومان رسیده است.

صف‌های خرید و فروش

تعداد نمادهای در صف خرید: ۱۳۴ نماد | ارزش صف‌های خرید: ۱,۳۵۲ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف خرید: زفجر، وبرق، شلعاب.

تعداد نمادهای در صف فروش: ۴۵ نماد | ارزش صف‌های فروش: ۲۳۴ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف فروش: پی پاد، حشکوه، کمینا.

ورود و خروج پول حقیقی

امروز ۲۱ میلیارد خروج پول حقیقی داشته‌ایم

بیشترین ورود پول حقیقی: خپویش، فجر، صبا.

بیشترین خروج پول حقیقی: شتران، فملی، وشهر.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۲ میلیارد ۶۱ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۷ میلیارد ۲۶۸ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۹ هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۳۹ هزار و ۱۱ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: دارایکم، افران، وبملت

بیشترین حجم معامله: وبملت، شستا، ثبهساز

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: سفانو، واعتبار، فجر

بیشترین کاهش قیمت: قپیرا، فسپا، شغدیر

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۴۹ ۱۵۱
فرابورس ۱۸۹ ۱۴۴

نقشه بازار

بازگشت بازار

کد خبر 662601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.