«دره‌گردو» شاخص‌ترین پروژه گردشگری اراک است

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: افزایش فضاهای تفریحی و گردشگری این شهر در اولویت شورای ششم قرار گرفته و در این راستا پروژه‌های مختلفی همچون دره‌گردو، بام اراک و پارک شهید باهنر در حال پیگیری و اجرا است.

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فلسفه وجودی شوراها تصمیم‌سازی در حوزه شهری است و نمایندگان مردم باید ارتباط بیشتری با شهروندان داشته باشند. اعضای شورای اسلامی وظیفه دارند، دغدغه‌های مردم را مطرح کنند تا شهرداری در اجرای حدود ۴۰۰ وظیفه‌ای که بر عهده دارد، این مطالبات را در اولویت خود قرار دهد.

وی افزود: اگر تعامل بین شهرداری و شورای اسلامی شهر به‌درستی شکل گیرد، بودجه شهری در راستای اولویت‌های مردمی هزینه خواهد شد و منابع مالی که به‌شکل مستقیم از مردم دریافت شده است، به‌درستی در شهر هزینه می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک تصریح کرد: در دوره‌های اخیر مدیریت شهری تعامل بین این دو مجموعه در سطح مطلوبی بوده است و هر ساله شورای اسلامی شهر با بررسی نیازهای ضروری شهر بودجه‌ای را در اختیار شهرداری قرار می‌دهد تا طرح‌ها و برنامه‌هایی را برای پاسخگویی به این نیازها پیش‌بینی و اجرا کند؛ ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح در این شهر یکی از شاخص‌ترین طرح‌هایی بوده که برای کاهش مشکلات ترافیکی شهروندان در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای فضاهای تفریحی و گردشگری شهر از دیگر مواردی است که در اولویت شورای ششم قرار گرفته و شهرداری با تعامل مناسب برای اجرای آن گام برداشته شده است؛ در این زمینه پروژه‌های مختلفی همچون دره‌گردو، بام اراک و پارک شهید باهنر در حال پیگیری و اجرا است.

آجرلو اضافه کرد: سال گذشته پروژه گردشگری «دره‌گردو» از مهم‌ترین مواردی بوده که با تخصیص بودجه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد آغاز شد و امسال چنانچه دستگاه‌هایی از جمله اداره کل راه و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشند، می‌توان با تملک زمین در این منطقه یک طرح گردشگری فوق‌العاده در شهر اراک اجرا کرد تا یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های مردمی محقق شود.

کد خبر 662578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.