دختر چهار حرفه اما دختر بودن یه دنیا حرف!
روز دختر

روز دختر هر ساله در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه جهت بزرگداشت دختران جشن گرفته می‌شود. این روز مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) است و به عنوان روزی برای تجلیل از دختران و زنان ایرانی به منظور ارتقای جایگاه و مقام زنان در جامعه در تقویم ایرانی نامگذاری شد. همراه ما باشید در رادیو ایمنا با تبریک روز دختر.

دانلود صوت تبریک روز دختر

روز دختر در ایران، به عنوان یک روز جشنی، هر ساله در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. این روز در سال ۱۳۵۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی ایران به عنوان روزی برای تجلیل از دختران و زنان ایرانی به منظور ارتقای جایگاه و مقام زنان در جامعه در تقویم قرار گرفت.

به منظور بزرگداشت این روز در ایران مراسم‌ها و جشن‌هایی برگزار می‌شود که در آن‌ها از دختران و زنان تجلیل می‌شود. همچنین در این روز به مسائلی مانند حقوق زنان، تربیت و آموزش دختران و دیگر مسائل مرتبط با زنان و دختران توجه ویژه‌ای شده و بحث‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد.

در حال حاضر بسیاری از فعالان حقوق بشر و فمینیست‌ها در این روز به توجه بر مسائلی مانند برابری جنسیتی، حقوق زنان و دختران، پایش و امکانات اجتماعی و اقتصادی برای زنان تأکید می‌کنند.

روز دختر در بسیاری از کشورها همچون هند، پاکستان، آمریکا، روسیه، برزیل و بریتانیا جشن گرفته می‌شود.

چه موضوعاتی در روز دختر مورد توجه قرار می‌گیرند؟

  • برابری جنسیتی: در روز دختر، برابری جنسیتی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه قرار می‌گیرد. در این روز، توجه به مسائلی مانند حقوق زنان، دسترسی به آموزش و بهداشت، سهیم شدن زنان در سیاست و اقتصاد و دیگر مسائل مرتبط با برابری جنسیتی صورت می‌گیرد.

  • تربیت و آموزش دختران: در روز دختر، توجه به تربیت و آموزش دختران به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه قرار می‌گیرد. در این روز بر ضرورت دسترسی دختران به آموزش و تحصیلات، پاسخگویی به نیازهای آموزشی دختران و بهبود شرایط آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها تأکید می‌شود.

  • سلامت دختران: در روز دختر به سلامت دختران و مسائل مرتبط با آن توجه می‌شود. این شامل مسائل مانند دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و دیگر مسائل مرتبط با سلامت دختران است.

  • شجاعت و اعتماد به نفس دختران: در روز دختر به شجاعت و اعتماد به نفس دختران توجه می‌شود. این شامل تشویق دختران به پیشرفت در زندگی، توانمندسازی و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها، پاسخ به نیازهای روحی و روانی دختران و ایجاد فرصت‌های برای رشد و توسعه شخصیت دختران است.

  • حقوق دختران: در روز دختر، به حقوق دختران توجه می‌شود. این شامل مسائلی مانند حقوق بشری دختران، حقوق تحصیلی و آموزشی دختران، حقوق اشتغال دختران، حقوق تناسبی و عادلانه در بین زنان و مردان، حفاظت از دختران در برابر خشونت و تبعیض جنسیتی و دیگر مسائل مرتبط با حقوق دختران است.

به طور کلی، در روز دختر به مسائل مربوط به دختران و زنان توجه شده و سعی می‌شود تا با توجه به این مسائل، جامعه‌ای برای دختران بهتر و موفق‌تر ایجاد شود.

کد خبر 662566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.