خستگی‌هایت را در اتاق فرار چال کن!

این روزها بدون‌شک یکی از پرطرفدارترین تفریحات مردم در شهرهای بزرگ و کوچک، بازی در اتاق فرار است. برای فرار از خستگی ناشی از درس یا کار روزانه یا بی‌حوصلگی و روزمرگی، انتخاب یک اتاق فرار هیجانی از سایت اسکیپ زوم بهترین انتخاب خواهد بود.

همه‌ی ما بعضی روزها احساس خستگی و بی‌حوصلگی داریم. روزهایی که در روزمرگی‌ها، کار و یا درس غرق شده‌ایم و شاید دلمان بخواهد هیجان را تجربه کنیم. در چنین روزهایی چه چیزی می‌تواند ما را از این حال و هوا نجات دهد؟ احتمالاً شما هم جواب مختص خودتان را برای این سوال دارید. به‌طورمثال غذاهای خوشمزه، تماشای فیلم، تئاتر و یا بازی می‌تواند شما را سرحال و شاداب کند؛ ولی ما پیشنهاد بهتری برایتان داریم! این پیشنهاد چیزی جز بازی در اتاق فرار نیست. یکی از بهترین سرگرمی‌هایی که این روزها به‌شدت موردتوجه همه‌ی سنین قرار دارد، اتاق فرار است. در یک اتاق فرار هیجانی نه تنها می‌توانید خستگی‌های خود را چال کنید، بلکه بازی در آن برایتان خاطره‌ای به یادماندنی خواهد بود.

اگر بخواهیم از تجربه‌ی اتاق فرار برایتان بگوییم، باید تصور کنید که در زندگی واقعی، نقش اول فیلم یا بازی کامپیوتری موردعلاقه‌تان هستید. این مسئله می‌تواند رویای بسیاری از افراد باشد که در اتاق فرارها به واقعیت پیوسته است. جالب‌ترین قسمت بازی در اتاق فرار آن است که می‌توانید با گروهی از دوستانتان آن را تجربه کنید و همگی در حل معماهای جذاب آن شریک شوید. در ادامه هر چیزی که از این سرگرمی نیاز است بدانید را برایتان توضیح خواهیم داد.

در ابتدا، اتاق‌های فرار، دنیای ساده و کوچکی داشتند ولی هر چه پیش رفت، درهای جدیدی به روی آن باز شد و رفته‌رفته جهانش وسعت گرفت. شاید به این خاطر باشد که شرایط در این بازی مهیج به‌گونه‌ای است که در آن قدرت مانور زیادی وجود دارد. هر از چندگاهی می‌شنویم که یک اتاق فرار با یک ویژگی خاص جدید طراحی شده است. یک روز تئاتر به سناریو بازی آن اضافه می‌شود، یک روز می‌شنویم که لوکیشن اتاق فراری، جنگل است و باید در فضای باز آن را بازی کرد و….

فراموش نکنید که اتاق فرار یک بازی گروهی ساده و معمولی نیست. اسکیپ روم صرفاً یک فرصت فرار از یک اتاق با رازهای کشف نشده نیست، بلکه فرصت فرار از روتین یکنواخت زندگی است. بازیکن‌ها در این سرگرمی هیجان‌انگیز برای مدت حداقل چند ساعت از دنیای همیشگی‌شان خارج می‌شوند و جهان متفاوتی را تجربه می‌کنند. در این تجربه شیرین، می‌تواند اتفاقاتی بیفتد که خاطره و هیجان آن فراموش‌نشدنی باشد.

چشیدن لذت اتاق فرار هیجانی

تصور کنید که وارد یک اتاق ترسناک یا عجیب و غریب می‌شوید. به محض ورود ترشح هورمون آدرنالین در بدنتان به‌شدت بالا می‌رود. وقتی که هیجان به اوج خود رسید، درها بسته می‌شوند. حالا این شما و گروهتان هستید که باید همه‌ی معماها را حل کرده و به‌موقع از اتاق خارج شوید. داستان وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید قبل از شما گروه‌های دیگری هم در آن اتاق بازی کرده‌اند و شما می‌توانید از نظر زمان اتمام بازی با آن‌ها رقابت کنید. اتاق فرار هیجانی یکی از معروف‌ترین و البته لذت‌بخش‌ترین تفریحات این روزهاست. این هیجان جذاب را می‌توانید در اتاق فرار تهران یا اتاق فرارهای شهرهای دیگر تجربه کنید.

خستگی‌هایت را در اتاق فرار چال کن!

در اتاق فرار چه بر سر شما خواهد گذشت؟

هر کدام از این اتاق فرارها ژانرهای مختلفی دارند. به‌همین‌دلیل می‌توانید با توجه به علاقه و سلیقه‌ی شخصی خود یا گروه دوستانتان، ژانری را انتخاب کنید که برایتان جذاب‌تر باشد. ازجمله محبوب‌ترین ژانرهای این سرگرمی می‌توان به ژانر ترسناک، هیجانی و دلهره‌آور اشاره کرد. هر اتاق هم سناریو مخصوص به خود را دارد و شما حتی می‌توانید داستان موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید. مثلاً ممکن است در اتاق فرار ترسناک شما وارد یک اتاق مخوف و تاریک شوید که پر از ارواح یا اجنه است. در همین حین شما باید بتوانید یک سری معما را حل کرده و در کمترین زمان ممکن از اتاق خارج شوید. البته سناریوهای اتاق فرار بسیار متنوع هستند و این تنها یک مثال کوتاه از آن‌ها بود.

قبل از شروع بازی هم فردی که گیم مستر نامیده می‌شود، همه‌چیز درباره‌ی ژانر، سناریو، انواع قفل، چگونگی هینت‌دهی، هشدارهای ایمنی و… بازی را به شما می‌گوید. این شخص در تمام مدتی که شما و دوستانتان داخل اتاق فرار (اسکیپ روم) بازی می‌کنید از اتاق دیگری و با کمک دوربین‌های داخل اتاق شما را زیرنظر دارد. او مراقب است که هیجان بازی آسیبی به شما وارد نکند. همچنین اگر سوالی داشته باشید، می‌تواند از طریق بی‌سیم با گروهتان صحبت کند. گاهی هم اگر بخواهید برای حل معماها سرنخ‌های کوچکی (هینت و راهنما) به شما می‌دهد. شما به‌عنوان پلیرهای بازی باید تمرکز خود را روی پیدا کردن سرنخ و حل معما بگذارید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان تمام مراحل را به پایان رسانده و از اتاق خارج شوید. اگر بعد از مدت‌زمان تعیین‌شده نتوانید بازی را به اتمام برسانید، گیم مستر خودش در را برایتان باز می‌کند تا از اتاق خارج شوید.

بهترین اتاق فرار را برای خودتان انتخاب کنید!

اگر ازجمله افراد باهوش هستید و راه‌حل‌های مناسب را به‌سرعت پیدا می‌کنید، بهتر است به اتاق فرارهایی در ژانر معمایی و جنایی بروید. در آن‌جا با حل معماهای هیجان‌انگیز و درعین‌حال دشوار روبه‌رو می‌شوید که تمام خستگی‌هایتان را فراموش می‌کنید. با این وجود برای افراد شجاع و نترس که علاقه‌ی زیادی به فیلم و بازی‌های ترسناک دارند، اتاق فرارهای ترسناک توصیه می‌شود. در این مدل از بازی‌ها می‌توانید هیجان را با چاشنی ترس تجربه کنید که بسیار جذاب‌تر است. اگر بازی‌های گروهی را دوست دارید و به‌دنبال هیجان (بدون مزه‌ی ترس) هستید، می‌توانیم اتاق فرارهایی با ژانر جنگی، فانتزی یا حتی درام را به شما توصیه کنیم. این سرگرمی جالب و دوست‌داشتنی برای مدت طولانی شما و هم‌تیمی‌هایتان را سرگرم می‌کند و میزان توانایی، شجاعت و هوش شما را نیز محک می‌زند.

خستگی‌هایت را در اتاق فرار چال کن!

تکنیک‌های بازی در اتاق فرار

راز موفقیت در اتاق فرار داشتن آرامش است. این‌که به احساسات و هیجاناتی مانند ترس و اضطراب اجازه ندهید که عملکرد ذهن را تغییر دهند. در واقع افرادی که در مواقع بحرانی تصمیمات بهتری می‌گیرند، در اتاق فرار هم بهتر عمل می‌کنند. با این‌وجود چند نکته در هنگام انجام این بازی وجود دارد که باید به آن توجه کنید تا هر چه سریع‌تر از اتاق فرار خارج شوید.

  1. بررسی داخل و زیر همه‌ی وسایل اتاق

بعد از ورود به هر اتاق فرار، در وهله‌ی اول همه‌چیز را بررسی کنید! زیر میزها و وسایل را به‌خوبی بگردید. همچنین دقت کنید که داخل ظروف، کتابخانه‌ها، جعبه‌ها و اشیا دیگر سرنخی نباشد. حتی زیر فرش‌ها را هم بررسی کنید.

  1. کار تیمی، راه‌حل موفقیت در اتاق فرار

برخی از اعضای تیم ممکن است در حل معما هوشمندانه‌تر عمل کنند و یا سرعت بالاتری داشته باشند. بعضی از افراد دقت و ریزبینی بیشتری دارند. تلاش کنید که از همه‌ی افراد گروه متناسب با تواناییشان کمک بخواهید.

  1. استفاده از معماهای حل‌شده

هنگامی که یک معما حل شد، کدها یا اطلاعات دریافتی از آن را به‌خاطر بسپارید تا شاید در مرحله‌ی بعدی به شما کمک کند.

  1. دلسرد نشوید!

اگر برای حل یک معما زمان زیادی گذاشتید و یا نتوانستید سرنخ‌های جدید را پیدا کنید، دلسرد نشوید. به جستجو ادامه دهید. به یاد داشته باشید که این بازی هیجان‌انگیز و جذاب فقط یک سرگرمی گروهی است و باید به همه خوش بگذرد.

جمع‌بندی

این روزها بدون‌شک یکی از پرطرفدارترین تفریحات مردم در شهرهای بزرگ و کوچک، بازی در اتاق فرار است. برای فرار از خستگی ناشی از درس یا کار روزانه یا بی‌حوصلگی و روزمرگی، اتاق فرار بهترین انتخاب خواهد بود. در این اتاق فرارها شما هیجان انجام ماموریت‌ها را تجربه خواهید کرد. این سرگرمی گروهی برای آزمایش مهارت‌های فردی و تیمی هم گزینه‌ای عالی و موثر به نظر می‌رسد.

اگر شما هم علاقمند به بازی، تفریح و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز هستید، باید حداقل یک‌بار سری به اتاق فرار تهران یا اتاق فرارهای شهرهای دیگر مانند اتاق فرار قم بزنید. البته اتاق فرارهای باکیفیت و معروف فقط در این دو شهر خلاصه نمی‌شوند. برای آشنایی با اتاق فرارهای همه‌ی شهرهای ایران و همچنین رزرو آن‌ها می‌توانید از سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) اقدام کنید. در اسکیپ زوم می‌توانید رزرو بازی‌ها را به‌صورت آنلاین و به‌راحتی انجام دهید. همچنین می‌توانید همه‌ی اطلاعات مهم مربوط به راه‌های موفقیت در بازی اتاق فرار را در این سایت بخوانید.

کد خبر 662565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.