لزوم توجه به روستاها در توزیع اعتبارات

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه توجه به روستاها در توزیع اعتبارات لازم است، گفت: روستاها کانون تولید است و متناسب با نیازهای اقتصادی می‌توان به ایجاد سایر صنایع و خدمات مرتبط با اقتصاد برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی و اشتغال‌زایی آن‌ها بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در استان ۴۳ شهر وجود دارد که باید به درآمد پایدار برسد، اظهار کرد: با توجه به نبود امکان تهاتر قیر برای تأمین آسفالت توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اینکه هزینه پخت، حمل و پخش نیز به‌طور مستقیم بر عهده آن‌ها است، انتظار می‌رود این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح شود و نسبت به‌تخصیص اعتباری برای این منظور پیگیری صورت گیرد.

وی افزود: شاه‌کلید اجرای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در استان، تخصیص بودجه در زمان مشخص است تا دستگاه‌های اجرایی پروژه‌ها را با کیفیت بالا و سریع انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر لزوم توزیع اعتبارات تملک دارایی بر اساس شاخص‌ها، تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای باید بر اساس فصل و برنامه با شاخص‌هایی همچون مساحت، جمعیت و برخوردار نبودن و محرومیت توزیع تا عدالت در تمام نقاط استان برقرار شود.

وی با بیان اینکه توجه به روستاها در توزیع اعتبارات لازم است، گفت: روستاها کانون تولید است و متناسب با نیازهای اقتصادی می‌توان به ایجاد سایر صنایع و خدمات مرتبط با اقتصاد برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی و اشتغال‌زایی آن‌ها بهره برد، لذا توجه به ایجاد امکانات رفاهی برای روستاییان و عشایر باید در دستور کار باشد تا منجر به‌تحول‌آفرینی در حوزه تولید و اشتغال‌زایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود شود.

سلیمانی توجه به بیمارستان‌های کاشانی و هاجر را به‌عنوان بزرگترین مراکز درمانی استان ضروری دانست و اضافه کرد: اختصاص امکانات و احداث پارکینگ برای این دو بیمارستان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی برای بعضی شهرها گفت: اختصاص پزشک متخصص دیالیز برای شهر از درخواست‌های مردمی است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر تسریع در توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها در استان ادامه داد: احداث درمانگاه شبانه‌روزی و اختصاص دندانپزشک برای درمانگاه‌ها در تمامی نقاط محروم استان بسیار ضروری است.

کد خبر 662563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.