تامین برق مصرفی شهرداری اصفهان با انرژی خورشیدی تا ۱۴۱۰/الزام شهرداری به تقویت شهر بهره‌ور

فعالیت شهرداری در حوزه مدیریت مصرف، تقویت شهر بهره‌ور و لزوم تسهیلات کم‌بهره برای تجهیز خانه‌ها به انرژی خورشیدی از مهمترین موضوعاتی بود که امروز (یکشنبه) در هشتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان امروز _یکشنبه سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سال گذشته و امسال در موضوع صرفه‌جویی انرژی رتبه نخست استان را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه شهرداری ۸۵ هزار مگاوات ساعت در سال انرژی مصرف می‌کند، گفت: در تلاش هستیم با کاهش مصرف، ۲۵ مگاوات دیماند را به ۲۲ مگاوات برسانیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه یکی دیگر از سیاست‌های مدیریت شهری برای کاهش مصرف، استفاده از انرژی خورشیدی است ادامه داد: بر اساس پروژه‌ای که از سال گذشته آغاز شده است، در نظر داریم تا سال ۱۴۱۰، صددرصد میزان برق مصرفی شهرداری را از انرژی خورشیدی تأمین کنیم، در راستای این پروژه امسال میزان استفاده از انرژی خورشیدی به ۱۰ درصد می‌رسد.

بقایی ادامه داد: امسال نیز می‌خواهیم دو هزار خانوار اصفهانی را به انرژی خورشیدی مجهز کنیم، تا سال ۱۴۱۰ کل خانواده‌ها از این انرژی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: سال گذشته مانوری با مشارکت اداره برق و مدیریت بحران استانداری در راستای کاهش مصرف انرژی برگزار شد.

میزان برق مصرفی شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ با انرژی خورشیدی تأمین می‌شود

شهرداری در حوزه مدیریت مصرف موفق عمل کرده است

محسن رنجبر، معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان نیز تصریح کرد: شهرداری در این دوره مدیریت شهری به‌ویژه در حوزه خدمات شهری در موضوع مدیریت مصرف و بهره‌وری خوب عمل کرده است.

وی ادامه داد: مدیریت مصرف در شهرداری اصفهان سابقه دیرینه دارد در این راستا اقداماتی همچون تولید انرژی از زباله از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه سال‌ها قبل ساختمان انرژی صفر را در منطقه ۱۳ طراحی کردیم تا احداث شود اما از دستور کار خارج شد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم به سمت صرفه‌جویی و کاهش آلودگی حرکت کنیم باید به احداث ساختمان‌های انرژی صفر توجه شود.

میزان برق مصرفی شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ با انرژی خورشیدی تأمین می‌شود

شهرداری ملزم به تقویت شهر بهره‌ور است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: موضوع بهره‌وری را فقط در حوزه انرژی نباید دید، زیرا بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری ملزم به تقویت شهر بهره‌ور شده است.

وی تصریح کرد: از این مصوبه مدت‌ها گذشته است، اما فقط یک جلسه درباره آن برگزار شد و دیگر شاهد برگزاری جلسات نبودیم.

نباتی‌نژاد با تاکید بر اینکه جدول زمان‌بندی برگزاری جلسه با این موضوع باید تا پایان دوره مشخص و اعلام شود، افزود: بر اساس آن مصوبه، شهردار هر شش ماه یک‌بار باید در حوزه بهره‌وری با حضور در صحن پاسخگوی شورا باشد، لذا می‌طلبد اجرای این مصوبه در شهرداری پیگیری شود.

میزان برق مصرفی شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ با انرژی خورشیدی تأمین می‌شود

لزوم ارائه تسهیلات کم‌بهره برای تجهیز خانه‌ها به انرژی خورشیدی

امیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: اتفاقات خوبی در بخش انرژی، طراحی، احداث و بهره‌برداری ساختمان افتاده است اما راه نرفته بسیاری به‌ویژه در حوزه بهره برداران و رفتار آنها داریم.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری برای مدیریت مصرف در بخش آب و گاز باید به استانداردهای لازم برسیم، تصریح کرد: برای صرفه‌جویی در این دو بخش باید هدف‌گذاری شود.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه هر سال باید از تعدادی شهروندان شهر تقاضا کنیم، تجهیزات انرژی خورشیدی نصب کنند، گفت: این اقدام به نوعی درآمد پایدار است، لذا می‌طلبد تسهیلات کم بهره به این موضوع اختصاص داده شود تا در مدت شش سال ۴۰ هزار خانه در شهر از انرژی خورشیدی بهره‌مند شوند، این امر دست یافتنی است.

میزان برق مصرفی شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ با انرژی خورشیدی تأمین می‌شود

اقدامات خوبی برای مدیریت انرژی در شهرداری شده است

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: معاونت خدمات شهری در موضوع مدیریت انرژی و بهره‌وری خوب کار کرده است، در سطح شهر نیز در حوزه انرژی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تنوع خدمات را در شهرداری شاهد هستیم، گفت: در این راستا باید به موضوع بهره‌وری در حوزه‌های مختلف همچون حمل‌ونقل، شهرسازی، فرهنگی و منابع انسانی توجه داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت انرژی و بهره‌وری باید در تمام بخش‌ها و حوزه‌ها جداگانه شکل گیرد، به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل کاهش سفرهای ضروری را به عینه تحقق ببخشیم.

وی اضافه کرد: در بسیاری از ساختمان‌های دولتی مبحث ۱۹ و موضوعاتی همچون نوع طراحی، کیفیت مصالح، عایق بندی و مدیریت نور و روشنایی، نوع نما باید رعایت شود.

فلاح با تاکید بر اینکه دلیل مصرف انرژی زیاد در کشور رعایت نشدن مبحث ۱۹ در ساختمان‌ها است، افزود: شهرداری اصفهان در هر معاونت خود می‌تواند مدیریت انرژی و بهره‌وری ایجاد کند تا شاهد کاهش مصرف انرژی باشیم.

کد خبر 662530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.